הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעל 4,000,000 אמריקאים מנוטרי קורונה מתחילת המגפה
אור ליום ה' בבוקר נרשם הנדבק ה- 4,000,000 בארצות הברית. שיעור הנדבקים מכלל האוכלוסיה עומד על 1.2%. והתשובה הזמנית לשאלת טריליון הדולר עד כמה קטלנית המגפה בארה"ב לעומת שפעת?


העמותה לחקר התמותה:

ניו יורק המשתפרת - מדינת ניו יורק ממשיכה להוביל את גרף השיפור היחסי בשיעור התמותה ושם המספרים הפאטלים. לעומת חודש מאי, שם המספרים כמעט נשקו ל-4 ספרות, כ -1,000 מתים ניו יורקים ליום, הם עכשיו כבר משיקים כמעט לספרה אחת כ-10 נפטרים בלבד. ליום לאחרונה המספרים בכלל ארה"ב - מגמת המשך העליה המתונה בתמותה נמשכת, למרות שהמספרים עדיין רחוקים מאוד משיאי אפריל-מאי, נרשם ציון דרך שלילי הגבוה מזה חודש וחצי, ועומד מעל אלף נפטרים בכלל ארה"ב ביימה האחרונה שנבדקה.

 בטקסס נרשמו 197 נפטרים ובקליפורניה יולי מתברר כקטלני יותר גם יחסית לאפריל-מאי, עם מעל 100 נפטרים ליום, אך אמנם לא מדגדג  את שיאי ניו יורק בתחילת חודש מאי עם שיעור תמותה גבוה פי 24 ביחס לגודל האוכלוסיה. בפלורידה הדרום-מזרחית  עוד מדינת חוף חם בקיץ לצד קליפורניה, גם כן נרשם שיא שלילי בחודש יולי. באמירת פשטנית (מבלי להתייחס לשאלות כגון גיל ודמוגרפיה) ביחס לארה"ב, ניתן לומר ש: כדאי להתרחק בחורף מניו יורק ובקיץ ממדינות החמים החמות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





אחת משאלות טריליון הדולר, היא מה שיעור התמותה הריאלי מהמחלה לעומת למשל מחלה נגיפית מוכרת יותר: השפעת?

מבחינה מספרית, צריך לזכור שככל שיש יותר מנטורי קורונה שאינם בסיכון חיים, כך שיעוור הממאירות היחס שלה יורד. נכון למספר המונטרים כעת, התמותה  עומדת על שיעור של 3.6%. יש אנשי רפואה לא מעטים שטוענים שהמספר הריאלי של האמרקאים שנדבקו בפועל גבוה משמעותית ועומד על 10 מיליון, כך שהשיעור המשוער של הממאירות קרוב יותר לדעתם ל1.6 אחוזים .

הנתונים לגבי שפעת באופן מסורתי, דווקא בגלל שהיא שלא נחשבת כ"מגפה" אינם חד משמעיים, אבל בפרסום האחרון של שנה שעברה מספר הנפטרים עמד במנעד שבין 24 אלף ל -62 אלף, לשנה. כלומר בחישוב שנתי ביחס לקצב הנוכחי של התמותה מקורונה, עולה ששיעור התמותה קורונה הנוכחי גבוה בין פי 5 לפי 12 לעומת שפעת בשנה שעברה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE