הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כת של מוות ורצח": בכיר בכנופיית MS-13 מואשם בטרור
לראשונה, רשויות החוק בארה"ב מאשימות חבר בכנופיה האלימה הידועה לשמצה בקשירת קשר לביצוע טרור. במקביל, משרד המשפטים ממשיך בהגברת המאבק בארגון, ודורש להוציא להורג את ראש MS-13 בלונג איילנד. הנשיא טראמפ: "אנחנו חושבים שמפלצות שעומדים מאחורי הרצח של ילדים צריכים לקבל עונש מוות"

משרד המשפטים האמריקאי הגביר בשבועות האחרונים את המאבק שלו כנגד כנופיית מארה סלבטרוצ'ה, המוכרת לרבים תחת הקיצור MS-13. מעבר לכך שמשרד המשפטים מעוניין להטיל עונש מוות כנגד ראש הכנופיה בניו יורק, כעת נודע כי הוחלט להאשים חבר בכנופיה בטרור, דבר שלא קרה עד כה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

על מנת להבין מדוע כתבי האישום שהוגשו בשבועות האחרונים כה חשובים, מוטב להבין מיהם בדיוק חברי הכנופיה. ובכן, MS-13 מורכבת ממהגרים ממדינות מרכז אמריקה, בעיקר ממקסיקו, גואטמלה, אל סלבדור והונדורס, ופועלת בעיקר בשטח ארצות הברית. פעילות זו מאופיינת בכמעט כל עבירה שניתן לדמיין, החל מהברחות וסחר בסמים, וכלה בסחר בבני אדם ורציחות.

הכנופיה קמה בשנות ה-80 בלוס אנג'לס, אך מאז התפשטה כמו אש בשדה קוצים, וכיום לפי ההערכות ישנם כ-10 אלף איש המזוהים עם MS-13, בעיקר בקליפורניה, ניו יורק, ניו ג'רזי וטקסס.

 

התובע הכללי בר בעת חשיפת כתבי האישום (צילום: Shutterstock)

 

אחד ממקרי הרצח המזעזעים ביותר שהארגון עומד מאחוריו, הוא הרצח הכפול של שתי נערות בלונג איילנד שבניו יורק ב-2016. הקורבנות - ניסה מיקינס בת ה-15 וקיילה קואבס בת ה-16 - נרצחו ע"י אנשי MS-13, שעשו שימוש במחבט בייסבול וסכין מצ'טה.

כחצי שנה לאחר הרצח, רשויות החוק עצרו את אלכסי סאינז המכונה גם "בלסטי", ששימש כראש הכנופיה באזור לונג איילנד. כעת, במשרד המשפטים דורשים להטיל עליו עונש מוות, שכן הוא מואשם בשבעה מקרי רצח, לרבות המקרים של מיקינס וקואבס. הנשיא טראמפ דיבר על כך בשבוע שעבר, ואמר ש"אנחנו חושבים שמפלצות שעומדים מאחורי הרצח של ילדים צריכים לקבל עונש מוות".

 

מימין: סאינז בעת מעצרו ב-2017. משמאל: שתיים מהנרצחות, ניסה מיקינס וקיילה קואבס (צילום: AP)

 

כאמור, כנופיית MS-13 פועלת בעיקר בלוס אנג'לס וניו יורק, אך אנשיה נמצאים במרבית הערים הגדולות בארה"ב. כך למשל, בשבוע שעבר נחשף כי כתב אישום הוגש נגד אמרנדו אליו מלגר דיאז בעיר אלכסנדריה שבווירג'יניה. מעבר לכך שהוא מואשם בסחר בסמים ובפשע מאורגן, הוא "זכה" לתואר מפוקפק ביותר: הוא הבן אדם הראשון מהכנופייה שמואשם בטרור (ליתר דיוק, בקשירת קשר ומסירת מידע למטרת טרור).

חשוב להסביר כי על אף שנעצר בווירג'יניה, דיאז בן ה-30 שימש כמעין "איש קשר" שחיבר בין 20 "סניפים מקומיים" של הכנופיה (ב-13 מדינות, ביניהן ניו יורק, קליפורניה, וירג'יניה ומרילנד). בנוסף, ראוי להזכיר כי צו מעצר הוצא נגדו כבר ב-2016, אולם הוא נמצא במעצר של רשויות החוק באל סלבדור (לשתי המדינות אומנם יש הסכם הסגרה, אך בפועל נעשה בו שימוש רק במספר מקרים).

 

הנשיא טראמפ ובכירי רשויות אכיפת החוק, בשבוע שעבר בבית הלבן (צילום: AP)

 

"אנחנו בחרנו להאשים אותו בטרור כי זה נותן לנו כוח משפטי נוסף", הסביר הנשיא בשבוע שעבר, "אנחנו עושים עבודה נהדרת עם MS-13, אבל כעת אנחנו עוברים לשלב הבא".

מעבר לרציחות הקשות שדיאז עומד מאחוריהם, הארגון גם הפיץ כמויות אדירות של סמים מסוג קוקאין בכל אזור וושינגטון די.סי. (ובפרברים בווירג'יניה ומרילנד). עם זאת, התובע הכללי בר הסביר כי בניגוד לקרטלי הסמים וכנופיות אחרות, ב-MS-13 הרוויחו סכומים יחסית נמוכים: "זה לא ארגון שמונע משיקול כלכלי, אלא כת של מוות ורצח", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE