הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפם של כלבים מסוגל לאתר חולי קורונה. חתולים בסיכון גבוה מכלבים
מחקרים שמתפרסמים בימים האחרונים מגלים ממצאים מעניינים על הקשר בין הנגיף שמשגע את העולם ובע"ח; כלבים שאומנו במיוחד, מסוגלים לנתר מרחוק חולי קורונה. מחקר אחר מראה שחיות מחמד ביתיות נדבקו בשיעור דומה לבעליהם. מחקר נוסף מוצא שמשפחת הכלביים חסינה הרבה מאשר משפחת החתוליים

כלבי גישוש הוסבו לאיתור חולי קורונה

כידוע לכלבים חוש ריח מפותח אלפי מונים מבני אדם, יתרון זה משמש כבר שנים לאיתור מוצרים שונים החל מנוכחות סמים ועד אבקת שריפה. כעת מחקר פיילוט שנערך על ידי אוניברסיטה וטרינרית גרמנית, נמצא שכלבים שעברו מספר אימונים בודדים מסוגל לזהות אנשים הנגועים בנגיף הקורונה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




שבוע בלבד, נצרך כדי לאמן שמונה כלבים המשתייכים לכוחות הבטחון הגרמני לזהות במדויק את הנגיף עם אחוזי הצלחה גבוהים. כל זאת, בפרויקט פיילוט שהובילה האוניברסיטה לרפואה וטרינרית בהנובר. לאחר שאומנו, החוקרים העמידו מול הכלבים את האתגר : לרחרח את קוביד- 19 בהפרשות של בני אדם – הפרשות ורוק של יותר מאלף אנשים בריאים ונדבקים.

במסקנה שהתבססה על יותר מאלף דגימות מרוחרחות. התוצאות שהודגמו הוכיחו 94% הצלחה בשיעור איתור חולים באמצעות חוש הריח של הכלבים המאומנים. המסקנות פורסמו ב-BMC Infectious Disease Journal ובכוונתם להרחיב את המחקר גם לאיתור חולים במחלות מדבקות נוספות. "אנו חושבים שזה עובד מכיוון שהתהליכים המטבוליים בגופו של חולה חולים משתנים לחלוטין," אמרה מרן פון קוקריץ-בליקוויד, פרופסור באוניברסיטה"אנו חושבים שהכלבים מסוגלים לזהות ריח ספציפי."






מחקר איטלקי- חיות המחמד כלבים וחתולים נדבקות בשיעור דומה לבעליהם

חתולים וכלבים עשויים להידבק באותה מידה ב- COVID-19 כמו אנשים, כך עולה ממחקר שנערך בצפון איטליה - זהו המחקר הגדול ביותר בנושא חיות המחמד עד כה. ניקולה דקארו מאוניברסיטת בארי וחבריו לקחו דגימות, גרון ורקטום משני סוגי חיות המחמד הנפוצות,  540 מכלבים ו 277 מחתולים בצפון איטליה בין החודשים מרץ לחודש מאי השנה מחיות המחמד של אנשים נגועים, או באזורים שנפגעו קשות מה COVID-19.

ממצאי המחקר היו מערובים: אף אחת מחיות המחמד לא נמצא חיובי ל- RNA נגיפי SARS-CoV-2, אך בבדיקות נוספות של נוגדנים כנגד הנגיף המסתובב בדם של כמה בעלי חיים, החוקרים גילו כי כ -3% מכלבים ו -4% מהחתולים הראו עדויות קודמות להַדבָּקָה. חשוב להדגיש שהמחקר לא בדק נושא של חולי או תמותה אצל חיות המחמד אלא אך ורק עדויות אפשרויות להדבקה.  כמו כן, גם במחקר זה לא נמצא עדות של העברת הנגיף מחתול או כלב לבן אדם.

מסקנות המחקר: שיעורי ההדבקה בקרב חתולים וכלבים היו דומים לאלה בקרב אנשים באירופה בזמן הבדיקה, מה שמרמז כי אין זה יוצא דופן כי חיות המחמד נדבקות.

מחקר קנדי  - משפחת החתוליים בסיכון גבוה בהרבה ממשפחת הכלביים לנגיף הקורונה. ואיזה בעלי חיים חסינים לחלוטין לנגיף
 

מחקר קנדי חדש בחן את רמת הסיכונים לבעלי חיים שונים לנגיף. סאבי מתוואראג'ה , מוביל המחקר ודוקטורנט באוניברסיטת דלהוסי בהליפקס, קנדה מסכם את מסקנותיו : "קבענו שיחד עם חתולים ניתן לחזות במספר מינים שונים של חתולים - ברדלסים, נמר, נמרים ואריות - כולם רגישים לנגיף", אמר.

"חמוסים רגישים גם לנגיף הקורונה, אך לא לכלבים, דובים, חזירים, תרנגולות וברווזים. "מסתבר שחומצה אמינית יחידה בחלבון, שהיא מה שמרכיב קולטן, תורמת לרגישות. שינוי יחיד זה, (או מוטציה יחידה זו) הוא זה שהעניק חסינות לכלבים מפני פיתוח מחלה, למשל, אך לא לחתולים,". אמר מתברג'ה. לסיום הוא הצביע על המקרה של נמר בגן חיות בעיר ניו יורק שבדק חיוביות לנגיף.

"גני חיות צריכים להתחיל לבדוק את בעלי החיים שלהם . כן, לבדוק את האנשים שעובדים עם בעלי החיים האלה ואולי להגביל את הגישה. כל אלה דרכים להגן על בעלי החיים, כמו גם על עצמנו," הוא אומר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE