הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשות הבריאות בארה"ב מזהירה: "לפחות 77 מוצרי חיטוי לידיים עלולים להכיל רעלנים"
ב-FDA הצביעו על עשרות המוצרים - כולם תוצרת מקסיקו - הנמכרים בחנויות הענק המוכרות ברחבי ארצות הברית. בדיקות המעבדה הצביעו על קיומו של מתנול, חומר רעיל שעלול להיות קטלני. אם לא די בכך, המוצרים סומנו בצורה שגויה, ובמקום מתנול נכתב עליהם כי הם מכילים אתנול

ריקול הוכרז על עשרות מוצרי ג'ל לחיטוי הידיים הזמינות ברשתות הגדולות ברחבי ארה"ב, לרבות וולמארט, קוסטקו וטרגט, וזאת על רקע החשש שהם מכילים מתנול, כך על פי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ג'ל לחיטוי הידיים הוא כמובן לא מוצר חדש בחיינו, אך הביקוש למוצר זינק במאות אחוזים במהלך החודשים האחרונים, זכר למשבר הקורונה.

אלא שבפועל, מאז חודש שעבר, ב-FDA סימנו לפחות 77 מוצרים שונים שעלולים להכיל את החומרים הרעילים, ועל כן לצרכנים מומלץ להפסיק את השימוש במוצר באופן מיידי.

 

 

עוד הסבירו אנשי ה-FDA כי על גבי הבקבוקים עצמם נכתב כי המוצר מכיל אתנול, אך בדיקות המעבדה מוכיחות כי מדובר במתנול - חומר שעלול להיות קטלני בבליעה, ולכל הפחות רעיל עם מגע עם העור.

ב-FDA אף הדגישו כי מדובר בבעיה כפולה: לא רק שהמוצר מכיל חומר רעיל, העובדה שכתוב אתנול ולא מתנול על גבי התווים, עלולה לגרום ללקוחות להתבלבל ולחשוב שהם מחזיקים במוצר הבטוח לשימוש. בשל כך ולצד העובדה שרשימת המוצרים מתעדכנת כמעט מדי יום (רק השבוע הוספו 2 מותגים נוספים), ב-FDA השיקו אתר מיוחד ובו עשרות המוצרים השונים.

 

הביקוש הגבוה לג'ל חיטוי הוביל לכניסתן של חברות מפוקפקות לשוק (צילום: Shutterstock)

 

היות שכל המוצרים ברשימה מיוצרים במקסיקו, ההשפעות הורגשו היטב בשתי מדינות אמריקאיות לאורך הגבול הדרומי - אריזונה וניו מקסיקו. מאז חודש מאי, לפחות 7 אנשים בשתי המדינות מתו לאחר שבלעו חומר חיטוי לידיים המכיל מתנול.

 

 

בחודש שעבר פרסמנו כי ב-FDA סימנו מוצרים של חברה מקסיקנית אחת - Eskbiochem SA - שבמוצריה נמצא מתנול. בזמנו אמרו במנהל כי אנשים שהשתמשו במוצר דיווחו על בחילות והקאות, דבר הוביל לפתיחת חקירה (לא ברור האם חקירה זו היא שהובילה למציאת עשרות המוצרים הנוספים שנגועים במתנול, או שמא דיווחים אחרים הובילו לכך).

"לצערי הרב, יש חברות שמנצלות את השימוש המוגבר בג'ל לידיים במהלך משבר הקורונה, והן מסכנות חיים באמצעות מכירת מוצרים מסוכנים המכילים חומרים אסורים", הסביר ד"ר סטיבן האן, ראש ה-FDA.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE