הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גברים מבוססים, נוטים יותר מאחרים ללחץ דם גבוה
ללא תלות בגיל ובקיזוז שאר משתנים, נמצא שגברים עובדים עם הכנסות גבוהות נוטים יותר לפתח לחץ דם גבוה, כך דווח במחקר שהוצג בישיבה המדעית השנתית ה -84 של אגודת הדם היפנית. באורך מעניין מאוד, נשים אינן מושפעות באותה צורה ואצלן לא נמצא קשר בין הכנסה גבוהה ללחץ דם גבוה

יותר ממיליארד אנשים סובלים מלחץ דם גבוה ברחבי העולם. בערך 30-45% מהמבוגרים נפגעים, ומגיעים ליותר מ 60% מהאנשים מעל גיל 60. לחץ דם גבוה הוא הגורם העולמי המוביל למוות בטרם עת, והוא מהווה כמעט 10 מיליון מקרי מוות בשנת 2015. מתוכם, 4.9 מיליון נבעו ממחלת לב איסכמית ו -3.5 מיליון היו כתוצאה משבץ.

ביפן לבדה יש יותר מעשרה מיליון אנשים עם לחץ דם גבוה, והמספר ממשיך לעלות. "גברים עם הכנסות גבוהות יותר צריכים לשפר את אורח חייהם כדי למנוע לחץ דם גבוה", אמר ד"ר שינגו ינאגיא, מחבר המחקר מבית הספר לרפואה בוגרת אוניברסיטת הוקקאידו, סאפורו, יפן. "לחץ דם גבוה הוא מחלה הקשורה לאורח חיים. כרופא שרואה חולים, רציתי לדעת אם הסיכון משתנה עם המעמד הסוציו-אקונומי, כדי לעזור לנו למקד את מאמצי המניעה שלנו."


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניתוח זה בדק את הקשר בין הכנסות משק הבית לבין לחץ דם גבוה בקרב עובדים יפנים. בסך הכל נרשמו בשנת 2012 4,314 עובדים (3,153 גברים ו -1,161 נשים) עם משרות בשעות היום ולחץ דם תקין מ -12 מקומות עבודה.

העובדים חולקו לארבע קבוצות לפי הכנסות שנתיות במשק הבית: פחות מחמישה מיליון, 5 עד 7.9 מיליון, 8 עד 9.9 מיליון ו -10 מיליון ין יפני ומעלה בשנה. החוקרים בדקו את הקשר בין הכנסה לפיתוח לחץ דם גבוה במשך תקופה של שנתיים.

בהשוואה לגברים בקטגוריית ההכנסה הנמוכה ביותר, גברים בקבוצת ההכנסה הגבוהה ביותר היו בסבירות גבוהה פי שתיים לפתח לחץ דם גבוה. גברים בקרב 5 עד 7.9 מיליון ו -8 עד 9.9 מיליון קבוצות היו בסיכון גבוה ב -50% לפתח לחץ דם גבוה בהשוואה לגברים עם ההכנסה הנמוכה ביותר, אם כי הקשר החיובי לא הגיע למשמעות סטטיסטית בקרב 8 עד 9.9 מיליון הקבוצות.

הממצאים היו עקביים ללא קשר לגיל ולא היו תלויים בלחץ הדם ההתחלתי, במקום העבודה, עיסוק, מספר בני המשפחה ועישון. משתני מערכות היחסים נופו כמו קוזזו צריכת אלכוהול ומדד מסת גוף, ששניהם היו גבוהים יותר בקרב גברים בקבוצות ההכנסה הגבוהה.

אצל נשים לא נמצא קשר מובהק בין הכנסה ולחץ דם. עם זאת, נשים עם הכנסה גבוהה יותר ממשקי הבית נטו לסיכון נמוך יותר לפתח לחץ דם גבוה.

"כמה סקרים יפנים קודמים דיווחו כי הכנסות ביתיות גבוהות יותר קשורות לאורח חיים בלתי רצוי יותר אצל גברים, אך לא אצל נשים", אמר ד"ר ינאג'יה. "המחקר שלנו תומך בכך: גברים, אך לא נשים, עם הכנסות ביתיות גבוהות היו בעלי סיכוי גבוה יותר להיות שמנים ולשתות אלכוהול מדי יום. שתי ההתנהגויות הן גורמי סיכון מרכזיים ליתר לחץ דם."

הוא סיכם: "גברים עם עבודות בשכר גבוה בשעות היום נמצאים בסיכון מיוחד ללחץ דם גבוה. זה חל על גברים בכל הגילאים, שיכולים להקטין מאוד את הסיכוי שלהם להתקף לב או אירוע מוחי על ידי שיפור התנהגותם הבריאותית."

ד"ר יוסוקה יושיקאווה, אמר: "יתר לחץ דם הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים למחלות לב וכלי דם ביפן מכיוון שצריכת המלח היומית הממוצעת ביפן (כ- 10 גר 'ליום) גבוהה בהרבה מהממוצע העולמי. מכיוון שההנחיות הנוכחיות ממליצות בחום על אורח חיים בריא ושליטה על לחץ דם גבוה, מחקר זה מציע מפתח פוטנציאלי נוסף (מעבר להפחתת צריכת נתרן) להתערבות מוצלחת עבור אלו הנמצאים בסיכון למחלות לב ושבץ מוחי. "

"השלבים כוללים אכילה בריאה, פעילות גופנית ושליטה על המשקל. יש לשמור על אלכוהול ברמות בינוניות ולהימנע משתייה מוגזמת", אמר ד"ר ינאג'יה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE