הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחאה לגיטימית או התגרות אנטישמית? מה הוביל בני זוג להסתובב עם צלבי קרס בוולמארט
ככל הנראה, השניים ניסו להעביר מסר פוליטי ביומה הראשון לחובת חבישת המסכות בציבור במינסוטה. אך כאשר לקוחות ניסו להסביר להם שארה"ב יצאה למלחמה כנגד גרמניה הנאצית, בני הזוג הסבירו כי "ככה החיים יראו תחת ביידן"

בני זוג ממינסוטה תועדו במהלך סוף השבוע כשהם מסתובבים בסניף מקומי של רשת וולמארט עם מסכות, שאליהן צויירו צלבי קרס. כך על פי המשטרה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"תבחרו בביידן וככה החיים ייראו" (צילום מתוך פייסבוק)

 

תחילת האירוע ביום שבת האחרון בעיר הקטנה מרשל (כ-200 ק"מ דרום-מערבית לעיר הגדולה במדינה, מיניאפוליס), אז המשטרה המקומית הוזעקו לסניף וולמארט לאחר שמספר לקוחות התקשרו וסיפרו על שני האנשים שמסתובבים במקום עם סמלים נאציים.

בתיעוד שפורסם ע"י אחד הלקוחות ניתן לשמוע את בני הזוג מתווכחים עם לקוחות נוספים. מדבריה של האישה ניתן להבין כי ניסתה להעביר מסר פוליטי, אם כי ניתן להבין את הזעם בעקבות השימוש בסמל המזוהה עם רצח של שישה מיליון יהודים.

 

 

"אם אתם תצביעו לביידן, נחיה בגרמניה הנאצית, וככה זה יראה", אמרה האישה לעוברי האורח ההמומים, שציינה כי "ארצות הברית השתתפה במלחמה נגד הנאצים".

ראוי לציין כי ברשת וולמארט כבר קיימת חובת חבישת מסכות, וביום שבת (יום האירוע) נכנס לתוקף באופן רשמי צו מנהלי שעליו חתם מושל מינסוטה, טום וולף, במסגרתו כלל התושבים נדרשים לחבוש מסכות בציבור.

 

לקוחות ניסו להסביר לאישה שארה"ב נלחמה בנאצים, אך היא המשיכה בשלה (צילום מתוך פייסבוק)

 

רפאלה מולר, ששיתפה את הסרטון בדף הפייסבוק שלה וזכתה עד כה לקרוב לרבע מיליון צפיות, סיפרה שהמפגש עם בני הזוג "עורר בי בחילה וגרם לי לרצות לבכות, דבר שאכן עשיתי בסופו של דבר". עוד סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי "הייתי בהלם מוחלט כאשר ראיתי אותם. שמעתי על אירועים מסוג זה שמתרחשים במקומות אחרים, אבל בחיים לא חשבתי שאראה משהו כזה".

כאמור, המשטרה המקומית הוזעקה למקום, אך בני הזוג לא נעצרו ולא קיבלו זימון לבית משפט. במקום, הנהלת וולמארט הוציאה נגד השניים "אזהרת הסגת גבול" (מעין תקופת מבחן של שנה שבה בני הזוג לא יוכלו להגיע לאף סניף של הרשת, ואם כן הם עלולים להיעצר).

במטה הרשת בארקנסו גינו בחריפות את האירוע ומסרו: "לא נקבל שום צורה של שנאה, אפליה או הטרדה בסניפינו. הנהלת הסניף המדובר הציעה לשני המעורבים בתקרית מסכות חד-פעמיות, ונענו בשלילה והגיבו בכעס. בעקבות כך, הם התקבשו לעזוב את הסניף".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE