הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כולנו מתוסכלים, אך עלינו לפעול באחריות": עלייה מדאיגה בתחלואת הקורונה בקרב צעירי לוס אנג'לס
בעדכון היומי של מחלקת בריאות הציבור במחוז נמסר כי 54% מהנשאים שאובחנו מתחילת החודש הם צעירים מתחת לגיל 30, ואילו 76% הם בני 50 ומטה; במקביל, בבתי האבות הצליחו להוריד את שיעור התמותה באופן ניכר, בטח בהשוואה לתחילת המשבר. ד"ר ברברה פרר: "קשה לומר אם המגמה תימשך בשבועות הקרובים"

תחלואת הקורונה בלוס אנג'לס ממשיכה לעלות, בעיקר בקרב צעירים מתחת לגיל 40, וזאת לצד הירידה בתמותת הנגיף בקרב בני 65 ומעלה, כך נמסר מוקדם יותר היום (שני) ממחלקת בריאות הציבור במחוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

ביממה האחרונה דווח על 2,039 נשאים ו-17 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהידבקות בקורונה, כך שמניין הנדבקים עלה ל-176 אלף ומספר הקורבנות ל-4,375. עם זאת, חשוב להדגיש כי קיימים תת-דיווחים בימי שבת, ראשון ושני, בייחוד בנוגע למספר הנדבקים (חלק מהמעבדות אינן פועלות בסוף השבוע, ועל כן קיימת ירידה קבועה בנתונים. מאידך, בימי שלישי ורביעי מורגשת עלייה מתמדת).

 

 

לעומת זאת, נתון שמשקף את תמונת המצב באופן מדויק הרבה יותר הוא שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע בשבעת הימים האחרונים. הנתון עומד כעת על כ-9%, שזה מספר יחסית גבוה (בניו יורק, למשל, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על פחות מאחוז), אך בכל זאת נמוך לעומת 11.6% שנרשם רק לפני כשלושה שבועות.

 

אלפי רכבים עומדים בתור לבדיקת קורונה באצטדיון הדודג'רס (צילום: Getty Images)

 

כזכור, לפני מספר שבועות הציג המושל מתווה לפתיחת המשק ברמת המחוז. בזמנו הוא הסביר שכדי לפתוח עסקים (ואפילו את בתי הספר), על מחוז להגיע למצב שבו שיעור הבדיקות החיוביות נמוך מ-8%, ושישנם פחות מ-100 נשאים על כל 100 אלף תושבים.

לפי קריטריונים אלה, לוס אנג'לס לא רחוקה מהיעד בכל הקשור לשיעור הבדיקות החיוביות. לעומת זאת, כיום ישנם כ-400 נשאי קורונה על כל 100 אלף תושבים במחוז, כך שפתיחת בתי הספר עדיין רחוקה שנות אור מלהפוך למציאות.

 

 

"אנחנו לא במקום שבו היינו רוצים להיות", הסבירה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס, "אך בעזרת מאמץ משותף, נוכל להתחיל לנוע בכיוון הנכון. כמחוז, אנחנו מסוגלים להתגבר על האתגר הזה, כבר 'שיטחנו את העקומה'. והפעם אנחנו 'חמושים' בהרבה יותר מידע על הנגיף".

 

"האופן שבו מתנהגים התושבים סייע להוריד את התחלואה" (צילום: Shutterstock)

 

בדומה לאזורים אחרים בארצות הברית, בתי אבות ומוסדות דומים בלוס אנג'לס חוו את ההתפרצויות הקשות ביותר של הנגיף, שכללה גם שיעורי תמותה בלתי נתפסים. אך המגמה שהחלה כבר לפני מספר שבועות, ממשיכה להעסיק את ראשי מחלקת בריאות הציבור: 76% מהנשאים שאובחנו מתחילת החודש הם בני 50 ומטה, ואילו 54% מתוכם צעירים מ-30.

ממוצע מקרי המוות בבתי אבות ומוסדות סגורים ממשיך לרדת, וכיום הנתון עומד על כ-6 ביום. על אף שבכל זאת מדובר בעשרות מקרי מוות מדי שבוע, ד"ר פרר הדגישה כי מדובר ב"שינוי ניכר" לעומת כ-25 מקרי מוות שנרשמו בכל יום בבתי האבות ברחבי המחוז.

גם בנתוני מקרי המוות הכלליים בעקבות קורונה (כלומר, לא רק בקרב דיירי בתי האבות) נרשמה ירידה במהלך השבוע החולף, אך ד"ר פרר ביקשה להסתייג: "קשה לומר אם מגמה זו תישאר בשבועות הקרובים. אנחנו רואים שישנם לא מעט מאושפזים, רבים מהם צעירים, שלצערנו הרב מתים לאחר מאבק ממושך בנגיף", היא הסבירה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

דבריה של ד"ר פרר מתיישבים עם אמירותיו של ראש העיר המקומי, אריק גרסטי, שהצביע לפני מספר ימים על הירידה בשיעור ההדבקה. בזמנו הוא שיבח את התושבים ואמר כי הירידה "מוכיחה שהאופן שבו הם מתנהגים עושה את ההבדל. בפעם הראשונה מזה כמה שבועות, שיעור הבדיקות החיוביות ירד. בכל יום ראינו עלייה של כ-0.1%, שזה אומנם נראה קטן, אבל בתקופה של שלושה שבועות זה מתורגם לזינוק חד בבדיקות החיוביות. כעת, סוף סוף ראינו את הנתון יורד".

גם ד"ר פרר וגם גרסטי ביקשו מהציבור הרחב להמשיך לפעול כפי שעשה בשבועות האחרונים: "עלינו להתחייב להתנהג בצורה שתפחית את מספר נשאי הקורונה. כולנו מתוסכלים ורוצים לחזור לחיים הרגילים. אנחנו רוצים לשבת במסעדה עם חברים או לארגן 'על האש' משפחתי. אבל אנחנו לא במצב שבו ניתן לעשות את זה בצורה בטוחה. שימו מסכות ותימנעו מהתקהלויות", אמרו במחלקת בריאות הציבור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE