הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הארסנל הגרעיני שלנו ימנע מלחמה עתידית"
המנהיג העליון של קוריאה הצפונית הודיע למול היתכנויות לפסגה רביעית בין הנשיא טראמפ ובינו כי דווקא האחיזה המתמשכת של הדיקטטורה הקומוניסטית בנשק גרעיני מהווה ערובה לשלום אזורי

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, קבע הודיע כי לא תהיה עוד מלחמה מכיוון שהארסנל הגרעיני של המדינה המבודדת מבטיח את ביטחונה בעתיד כנגד איומים צבאיים ויוצר מאזן כוחות, כך על פי הדיווחים.

הדברים נאמרו במהלך קבלת פנים לוותיקים שחגגו את יום השנה ה-67 לסוף מלחמת קוריאה (1950-53) שנקבע ב-27 ביולי, כך על פי סוכנות החדשות הרשמית של קוריאה הצפונית.

פיונגיאנג פיתחה את הנשק הגרעיני כדי לזכות ב"עוצמה מוחלטת" ולהגן עליה מסכסוכים מזוינים אחרים, לדבריו, והדגיש את אופייה ההגנתי של תוכנית הגרעין של המשטר הסורר, כך מדווח רויטרס.

"כעת אנו מסוגלים להגן על עצמנו מול כל סוג של לחץ בעצימות גבוהה ומאיומים צבאיים מצד כוחות אימפריאליסטים ועוינים," אמר קים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים הוסיף כי "בזכות ההרתעה הגרעינית האמינה והיעילה שלנו הנועדה להגנה עצמית, לא תהיה עוד מלחמה, וביטחונה ועתיד ארצנו יובטחו היטב לנצח."

נאומו של קים הגיע בעקבות דברי גורמים בצפון קוריאה ובארה"ב, שהציעו שהם לא ששים להשתתף בסבב חדש של דיפלומטיה בתוכנית הגרעין של פיונגיאנג בקרוב.

שר החוץ מייק פומפאו אמר כי הנשיא טראמפ ירצה רק להתקשר עם קים אם יהיו סיכויים ממשיים להתקדם.

מנגד אחותו של קים קים יו ג'ונג, הבכירה במפלגת השלטון, אמרה כי פסגה חדשה תהיה "לא מעשית" עבור צפון קוריאה וכי פיונגיאנג לא תעניק לטראמפ ישיבה שהוא יכול להתפאר בה כהישג במדיניות חוץ.

שני המנהיגים נפגשו שלוש פעמים מאז שנת 2018 כאשר טראמפ הושיט יד בפתאומיות לפיאוניאנג במטרה לקדם שיחות שנועדו לחסל את ארסנל הגרעין של המדינה הקומוניסטית.

מומחים רבים היו סקפטיים לגבי המחויבות לפירוק נשק של קים ואמרו כי הוא רק מבקש להחליש את הסנקציות שהובלו על ידי ארה"ב ולהגדיל את תוכנית הגרעין שלו.

הדיפלומטיה הגרעינית נותרה בעיקרה מאז שפסגה שנייה בפברואר 2019 בווייטנאם התמוטטה מבלי שהגיעה להסכמה מכיוון שטראמפ דחה את הצעתו של קים לקבל סעד בתמורה לצעדים מצומצמים שלא העידו על כוונה קוריאה הצפונית לרוקן את הארנסל הגרעיני.


השנה הבטיח קים לחזק את תוכנית הגרעין שלו ואיים לחשוף נשק "אסטרטגי" חדש, הוא עוד אמר שהוא אינו מחויב למורטוריום שהוטל על עצמו במבחני טילים גרעיניים וארוכי טווח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE