הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארגון הבריאות העולמי חושף: נגיף הקורונה רציף וכלל אינו תלוי בחילופי עונות השנה
"אנשים עדיין חושבים על עונות. מה שכולנו צריכים לעשות הוא לסובב את הראש ולהבין שמדובר בנגיף חדש שמתנהג אחרת", מסרה דוברת ה-WHO

ארגון הבריאות העולמי (WHO) ביטל היום תקוות כי נגיף הקורונה עלול להיעלם במהלך עונות מסוימות של השנה - ובמיוחד עונת הקיץ.

דוברת ארגון הבריאות העולמי, מרגרט האריס, אמרה לכתבים בשיחת ועידה כי בניגוד לציפיות מסוימות, הנגיף לא ילך וידעך בעונות חמות יותר כמו השפעת הטיפוסית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"אנשים עדיין חושבים על עונות. מה שכולנו צריכים לעשות הוא לסובב את הראש ולהבין שמדובר בנגיף חדש ושמתנהג אחרת".

האריס הזהירה כי יהיה "גל גדול אחד" של זיהומים במקום כמה גלים ברורים הבאים בזה אחר זה.

"הדבר הטוב ביותר הוא לרדד זאת ולהפוך אותו למשהו המתרפק לרגלינו", אמרה.

מדינות רבות באירופה מרימות או מרפות את מגבלות ההסגר שלהם בהדרגה מאז חודש מאי ומכיוון שעדיין אין חיסון, הממשלות מכיילות לעת עתה את תגובתן לגבי ה-Covid-19 בתקווה להציל את כלכלתן ותוך התנגדות למול גל שני אפשרי של הזיהום כפי שפגע בישראל.

מדינות אסיה, כמו סין ודרום קוריאה, כמו גם מספר מדינות אמריקאיות נאלצו להטיל מחדש את אמצעי הנעילה לאחר ששיעור ההדבקות עלה שוב במהלך חודש יוני והתגלו נקודות חמות חדשות של הנגיף בשטחן.

האריס חזרה על הקריאה להאט את התפשטות הנגיף על ידי הימנעות מהתכנסויות המוניות דבר שהוכח כמאתגר בחודשים האחרונים בגלל הפגנות חוזרות ונשנות נגד 'גזענות ואכזריות המשטרה' במספר מדינות מערביות, ונגד ראש הממשלה כמו בישראל.

בכמה עצרות, המפגינים לבשו מסכות וניסו להישאר במרחק זה מזה, אך במקרים רבים אנשים נהגו להפר את כללי ההסגר ואף השתתפו בהפגנות למרות קריאותיהם של פוליטיקאים ומומחי בריאות להישאר בבית.

קרוב ל-14.5 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי העולם מאז תחילת ההתפרצות, ולמעלה מכ-654,000 איש מתו ממנו, כך לפי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE