הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעירים לא חסינים - 1 מכל 3 צעירים שנדבק בקורונה, מפתח תופעות חריפות שנשארות איתו גם שבועות קדימה
לא, זו לא "עוד שפעת" גם עבור צעירים. אמנם הסיכוי של צעירים למות ממנה הוא נמוך משמעותית, אך מחקר נוסף חדש שמצטרף לקודמים בדק חולים צעירים קלים שלא נזקקו קודם לאישפוז ומצא אצלם שיעור גבוה מאוד של סימפטומים וירידה תפקודית מובהקת לעומת מצבם הנורמלי

בפתחו של העשור השלישי של המאה ה-21 בו אנו נמצאים, בעידן של נגישות לאוקיינוסים שלמים של מידע יכול קצת למצוא קרקע יציבה להאחז בה. לעיתים חשיפה לעודף מידע עלול להטעות.
מי שרגיל להחשף למשל בעיקר לנתוני הקיצון של המוות מקורונה, שם מתברר שרוב גדול של הנפטרים הם אכן אנשים מבוגרים מאוד, עלות בטעות לחשב שעבור צעירים "זו עוד שפעת עם יחסי ציבור מטורפים"; לא כך הם פני הדברים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ממצאי מחקר חדש מראים ששיעור גבוה מהצעירים שנדבקו מהנגיף צפויים לסבול מתופעות מתמשכות, שבועות לאחר שסווגו כ"כבר לא נושאים את הקוביד-19" בבדיקה חוזרת.  מחקר חדש מגלה כי כרבע מהבוגרים הצעירים מתחת לגיל 35 עדיין לא חזרו לאיתנם הבריאותי שבועות ארוכים  לאחר שנדבקו בנגיף, גם אם לא היו להם מחלות רקע קודמות רפואיים וגם כאלה שלא אושפזו עקב הקורונה.

הממצאים מראים תופעת  חוזרת וברורה של נדבקים צעירים מתחת לגיל 50 שנאלצו להעדר מהעבודה,  לימודים או מפעילויות אחרות, כך על פי הדו"ח שפורסם ביום שישי ה-24 ביולי, בידי המרכז הבריאות וחקר המחלות של ארצות הברית  ה-CDC.

 "מחקר חולים מן חוץ" השלב השני - התסמינים הדומיננטים: שיעול ועייפות גדולה.

למרות שרוב רובם של המחקרים עד כה התרכזו בחולים המאושפזים בבתי חולים במצבים קריטים, קשים ובינוניים, החוקרים במחקר הנוכחי, רצו להעריך כיצד נראית התאוששות עבור חולים ללא מחלות רקע קשות ושגם לא אושפזו – או במילים אחרות כאלה המכונים "חולים מן החוץ". החוקרים ניתחו מידע מכמעט 300 מבוגרים אמריקאים מגיל 18 ומעלה ב-13 מדינות ברחבי ארצות הברית שנבדקו ל- COVID-19 במרפאה או בחדר מיון, אך לא אושפזו בעת הבדיקה. מכיוון שחוקרי המחקר רצו לבדוק התאוששות, הם כללו רק אנשים שנמצאו חיוביים לבדיקה ודיווחו כי חוו לפחות סימפטום COVID-19 אחד בזמן הבדיקה שלהם. המשתתפים עברו מעקב אחר ראיון שבועיים-שלושה לאחר תאריך הבדיקה "השלילית" שבה הם כבר נחשבים לכאורה כ"לא חולים", וזאת כדי לבדוק מה שלומם.

ממצאים אלה למעשה מהווים השלמה כשלב שני בשרשרת  בתקפות טרום השלב השלישי (3 עד 6 חודשים לאחר תשובה "שלילית") של מה שמכונה גם "פוסט קורונה", קרי המחקר הקרויאני מחודש אפריל וכן  הממצאים הראשונים של מחקר שנערך בשערי צדק בירושלים מלפני מספר שבוועת, שניהם בחנו "חולים שסווגו כ"מחלימים" שמצביעים בפועל על תסמונת "פוסט קורונה".

בסך הכל, אמנם כשני שליש מהנבדקים במחקר דיווחו כי חזרו לבריאותם הרגילה בתוך כשבוע ממועד הבדיקה השלילית, אולם 35% השיבו כי הם לא חזרו לבריאותם הרגילה בזמן שהם התראיינו, שהם  21 יום לאחר תאריך הבדיקה שלהם. כאמור גם לגבי נתח ה -35% וגם לגבי נתח ה-65% לא נבדקו במחקר זה, השפעות מאוחרות שמופיעות אחרי פרק זמן נוסף, המכונות "פוסט קורונה" של השלב השלישי.

במחקר נמצא שבקרב מבוגרים צעירים יותר (בני 18 עד 34), 1 מכל 4 עדיין התאוששו כשבועיים-שלושה לאחר הבדיקה השלילית; המספר הזה עלה ל -1 מכל 3 בקרב אלה שבין 35 ל 49 וכמעט 1 מכל 2 בקרב 50 ומעלה. אפילו למבוגרים צעירים ובריאים ללא מצבים רפואיים בסיסיים: כ -1 מכל 5 סבלו מתופעות מתמשכות כשבועיים או שלושה אחרי הבדיקה השלילית.

"לא עוד שפעת"

בסך הכל, בקרב אלה שהמשיכו לסבול- התסמינים שחזרו על עצמם היו שיעול ובעיקר עייפות גדולה.

הממצאים מראים ש- COVID-19 איננו "רק עוד שפעת" - נתונים משנים קודמות גילו כי למעלה מ- 90% מכלל החולים עם שפעת,  חוזרים לשגרה תוך שבועיים לאחר הבדיקה החיובית. ובמילים אחרות פי 3.5 נדבקים מקורונה מאשר שפעת נצרכו שלב שני ארוך של החלמה.

הדו"ח מסר כי "מסרי בריאות הציבור צריכים למקד לאוכלוסיות שעלולות לא לתפוס את מחלת ה- COVID-19 כחמורה או ממושכת, כולל מבוגרים צעירים ואלה שאינם סובלים ממצבים רפואיים בסיסיים כרוניים. החוקרים סיכמו כי יש לעודד צעדים הכוללים התרחקות חברתית, שטיפת ידיים תכופה ושימוש בכיסויי פנים בציבור להאטת התפשטות הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE