הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו: השאלה שגרמה לנשיא טראמפ לנטוש את חדר התדרוכים בבית הלבן
ביקורת קשה הופנתה כלפי טראמפ בעקבות השיתוף של סרטון, בו רופאה מעלה טענות ומסקנות מפוקפקות בנוגע לקורונה. כאשר נשאל על כך, הוא ניסה להתנער מאחריות ("היא הייתה שם לצד רופאים אחרים, אני לא יודע שום דבר עליה"), ובהמשך בחר לסיים את מסיבת העיתונאים באופן מיידי

הנשיא טראמפ סיים את התדרוך בבית הלבן אתמול (שלישי) מוקדם מהצפוי, וזאת לאחר שנשאל לגבי ציוץ שפרסם על רופאה מטקסס, שטוענת שתרופת "הידרוכלורוקווין" מרפאה את מחלת COVID-19, המועברת בנגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא הסתפק ב"תודה לכולם", ויצא מהחדר במהירות (צילום: AP)

 

לפני שניכנס לעימות הקצר, מוטב להעניק קצת רקע לפרשה: תרופת "הידרוכלורוקווין" המשמשת לטיפול במחלות כגון מלריה וזאבת, עלתה לכותרות כבר בתחילת משבר הקורונה לאחר שהנשיא הצביע עליה כתרופה אפשרית לקורונה. על אף הטענות של הנשיא, מחקרים הוכיחו כי לא קיימת שום הוכחה רפואית/מדעית לכך שהתרופה יכולה לעזור במאבק בקורונה.

בשלב מסוים, הנשיא הפתיע רבים והסביר שהוא נוטל את התרופה כ"צעד מניעתי", למרות שגם על כך לא ניתנה שום הוכחה מדעית.

בשבועות האחרונים, הנושא דעך מסדר היום, אך ששלום הנשיא החזיר אותו לבמה המרכזית באמצעות הציוץ, שבו שיתף את הסרטון שפורסמה ע"י הרופא מטקסס - ד"ר סטלה עמנואל.

בסרטון, ד"ר עמנואל טוענת ש"הידרוכלורוקווין" מרפאה את מחלת COVID-19, ועל כן חבישת מסכות מיותרת לחלוטין. כמובן שמסקנה זו סותרת לחלוטין את הקביעות של כמעט כל המוסדות הרפואיים המובילים, ורבים דימו את המסקנה (ואת ההמלצה שלא לחבוש מסכות) לכך שאדם יסרב לחגור חגורת בטיחות ברכב, מכיוון שיש בו כריות אוויר.

הסרטון היה מלא בכ"כ הרבה אי-דיוקים שהרשתות החברתיות, לרבות טוויטר ופייסבוק, נאלצו להסירו. אך עוד לפני כן, רבים החלו לתהות מי זו ד"ר סטלה עמנואל.

ובכן, עמנואל עובדת במרכז רפואי ביוסטון, והיא הקימה כנסייה בשם "Fire Power Ministries". בין היתר, כנסייה זו טענה שבעיות גנטיות, הפלות טבעיות ואימפוטנציה נובעות מ"קיום יחסי מין עם רוחות". במקרה אחר, ד"ר עמנואל טענה ש"דנ"א של חייזרים מוכנס לטיפולים רפואיים, וחוקרים מנסים לפתח חיסון שימנע מאנשים להפוך לדתיים".

בדף הפייסבוק שלה, עמנואל טוענת שלמדה רפואה בניגריה, אך היא נולדה בקמרון ומגדירה את עצמה כ"הגרזן של אלוהים בשדה הקרב".

 

 

ובחזרה לנשיא טראמפ, שבחר לשתף את הממצאים של הרופאה עם 84.3 מיליון עוקביו. קייטלין קולינס, כתבת רשת סי. אן. אן., שאלה את הנשיא לגבי הסרטון ששיתף:

"האישה בסרטון שצייצת אמש, זו שקראת לה 'רופאה מעולה', אומר שמסכות לא עובדות ושניתן לרפא את מחלת קוביד-19, שתי טענות שהמומחים אומרים שהן לא נכונות. היא גם פרסמה סרטונים על רופאים שמכינים תרופה בעזרת דנ"א של חייזרים, ושהם מנסים לייצר חיסון שימנע מאנשים להפוך לדתיים. מה ההיגיון בלפרסם ציוץ שכזה?".

תחילה, הנשיא עוד ניסה לענות ואמר: "אני אגיד לך משהו, היא הייתה שם ביחד עם רופאים אחרים. והם 'אוהדים גדולים' של הידרוכלורוקווין. וגם חשבתי שהיא מאוד מרשימה, במובן של המקום שממנה היא הגיעה - אני לא יודע בדיוק מאיפה היא הגיע - אבל היא אומרת שהיא הצליחה ובגדול עם מאות מטופלים. חשבתי שזה חשוב להשמיע את קולה, אבל אני לא יודע שום דבר עליה".

בשלב זה, הנשיא ניסה לעבור לשאלה אחרת, אולם קולינס התעקשה לשאול שאלת פולו-אפ. בתגובה, הנשיא הסתפק באמירה "תודה לכולם" ויצא מהחדר במהירות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE