הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רואים את הסוף: נחצה רף 150 אלף קורבנות הקורונה בארצות הברית
זה אומנם היה צפוי ואף בלתי נמנע, אך ההגעה לנתון הקודר מזכירה לכולנו שהמגפה עדיין רחוקה מסיומה. ראייה נוספת לכך ניתנה ע"י כוח המשימה בבית הלבן, שהוסיף שלוש מדינות לרשימת המעקב, שכעת מונה יותר מעשרים מדינות, ביניהן פלורידה וקליפורניה

כשישה חודשים בלבד עברו מאז פרוץ מגפת הקורונה בארצות הברית, ומוקדם יותר היום (רביעי) המדינה הגיע לנתון קודר במיוחד: 150 אלף אמריקאים מתו בעקבות ההידבקות במחלת COVID-19, המועברת באמצעות הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד מקורבנות הקורונה, מוקדם יותר החודש ביוסטון (צילום: Getty Images)

 

לפי חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מתחילת המשבר מתו 150,090 בני אדם בארצות הברית. לשם השוואה, מדובר בהפרש של יותר מ-60 אלף לעומת המדינה המדורגת במקום השני, ברזיל, ויותר ממאה אלף בהשוואה למדינות במקום השלישי (בריטניה) ורביעי (מקסיקו).

למעשה, קורבנות הקורונה בארה"ב מהווים כ-22% מכלל קורבנות המגפה בעולם. לשם השוואה, 4.4 מיליון נשאי הנגיף בארה"ב מהווים כ-26% מכלל מקרי הקורונה בעולם.

עם זאת, יש גם היבט חיובי בנתונים. הזמן שעבר מהרגע שבו 100 אלף איש מתו בארה"ב, ועד הקורבן ה-150 אלף, עמד על כחודשיים (קורבן ה-100 אלף הוכרז ב-27 במאי). לעומת זאת, כחודש ימים עברו מהמועד שבו ארה"ב חצתה את רף 50 אלף הקורבנות ועד הקורבן ה-100 אלף.

דהיינו, ישנה האטה בקצב מקרי המוות. מחד, זוהי לא בדיוק סיבה למסיבה, שכן בכל זאת מדובר בחיי אדם. אך מצד שני, האטה בתמותת הנגיף מפחיתה מהעומס על בתי החולים, דבר שעשוי לפנות משאבים לטובת חולים ומונשמים.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

במקביל לאבן הדרך הקשה ברמה הלאומית, מוקדם יותר היום נודע כי שלוש מדינות - מיזורי, צפון דקוטה ו-וויסקונסין - נוספו לרשימת המעקב, וזאת על רקע העלייה בתחלואה בשטחן.

חשוב להבהיר כי המדינות הוגדרו כנתונות למעקב (באנגלית המדינות מכונות "רד זון") ע"י כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, ומדינה מוכנסות לרשימה זו כאשר היא מדווחת על יותר מ-100 מקרים על כל 100 אלף תושבים במהלך השבוע החולף. למעשה, ישנן כעת 21 מדינות ברשימה, לרבות קליפורניה, פלורידה, נבאדה וטקסס.

לכאורה, ניתן להסיק כי כאשר מדינה חוצה את רף ה-100 נשאים על כל 100 אלף תושבים בתוך שבוע, זה הרגע שבו רשויות הבריאות חוששות. אם כך, ניתן להבין עד כמה המצב בפלורידה חמור, שכן שם דווח בשבוע האחרון על 72,143 נשאים, או 336 על כל 100 אלף תושבים.

פלורידה "מובילה" בדירוג זה, ואחריה ניצבות מדינות שכנות: לואיזיאנה (311), מיסיסיפי (295) ואלבמה (245). לשם השוואה, בקליפורניה (שגם היא נמצאת ברשימה) הנתון עומד על 163 נשאים על כל 100 אלף תושבים. בניו יורק המצב טוב עוד יותר, ובשבוע החולף דווח על 24 נשאי קורונה בלבד, על כל 100 אלף תושבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE