הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס שוקלת לקנוס תושבים שיסתובבו בציבור ללא מסכות
במועצת העיר מגבשים את מתווה התוכנית, ומהפרטים שהוצגו השבוע עולה כי הפרה ראשונה תגרור קנס בגובה 150 דולר, ועבירות חוזרות יעלו את הקנס לעד 500 דולר. חבר במועצת העיר שהציג את התוכנית: "ראש העיר הפך את הנושא לחובה, והגיע הזמן לבצע אכיפה מוגברת"

על אף שנמנעה מלבצע את המהלך במשך חודשים ארוכים, בעיריית לוס אנג'לס שוקלים כעת לקנוס את התושבים שלא יחבשו מסכות בציבור, בהתאם לצו המנהלי שעליו חתם ראש העיר, אריק גרסטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

אתמול העלה פול קורץ, חבר במועצת העיר, הצעת חוק, במסגרתה תושבים שיפרו את ההנחיה לחבוש מסכות ייקנסו ב-100 דולר. עבירה שנייה תגרור קנס בגובה 250 דולר, ואילו מהעבירה השלישית ואילך, הקנס יעמוד על 500 דולר.

"מתחילת המגפה, אני תומך נלהב בחבישת מסכות כדי שהתושבים יגנו על עצמם ועל אחרים מפני הנגיף", אמר קורץ אתמול והוסיף, "אני שמח שראש העיר הפך את הסוגייה לחובה, אבל הגיע הזמן לבצע אכיפה כנגד אותם אנשים שלא חובשים מסכות ומסכנים את עצמם, את קרובי המשפחה שלהם, השכנים שלהם ואת הציבור הרחב באופן כללי".

קורץ אף הדגיש כי לדעתו תחלואת הנגיף בקליפורניה כולה, ובלוס אנג'לס בפרט, תמשיך לעלות עד שתהיה אכיפה משמעותית של החוק. עוד הסביר קורץ כי ניתן היה למנוע מרבים להידבק בנגיף, בייחוד צעירים, לו הייתה קיימת אכיפה של מסכות.

 

קורץ שיבח את החלטת ראש העיר, אך קורא להגביר את האכיפה (צילום: מתוך יוטיוב)

 

כזכור, בחודש יוני החלו רשויות הבריאות בלוס אנג'לס לבצע ביקורות פתע בעסקים שנפתחו. קורץ הצביע על כך, וליתר דיוק על הירידה שנרשמה במספר הפרות הקורונה שאותרו בבתי העסק בכל שבוע, כהוכחה נוספת לכך שאכיפה דומה צריכה להתבצע גם מול תושבים.

"בסופו של דבר, אם אנחנו רוצים לפתוח את המשק בצורה מוצלחת ובטוחה ולחזור לחיים הדומים לשגרה שהכרנו, זה לא יקרה ללא חיסון - תהליך שעלול לקחת חודשים ואף שנים. לחילופין, חבישת מסכות תוכל לשמש כפתרון ביניים", הסביר קורץ.

הצעתו של קורץ עלתה לדיון בדיוק ביום שבו מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס הודיעה כי 4,825 נשאי קורונה אובחנו ביממה האחרונה (סך החולים מתחילת המשבר עלה ל-183 אלף). בנוסף, 91 בני אדם מתו ב-24 השעות האחרונות, ויותר מאלפיים חולי קורונה מאושפזים בבתי ההחולים השונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE