הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קדחת הנילוס המערבי מהווה איום בריאותי חמור בקרב תושבי מחוז לוס אנג'לס"
הרשויות מבקשות לעורר את תשומת לב הציבור במטרה שיטפל בריכוזי מים עומדים בשטחי המגורים, זאת לאחר שהנגיף זוהה בבדיקות שנערכו באוכלוסיות היתושים באזור ואף הביאו לאשפוזו של אחד החולים

שני מקרי הידבקות ראשונים לעונה הנוכחית בקדחת הנילוס המערבי אובחנו במחוז לוס אנג'לס, כך אישרו רשויות הבריאות המקומיות. 

בחודש שעבר זיהו הרשויות מקרים ראשונים של הימצאות הנגיף בקרב היתושים במחוז, וכעת כאמור, שני תושבים, המתגוררים באזור הוואלי אומתו כנשאים. 

במקרה אחד מדובר באדם מבוגר ללא מחלות רקע אשר אושפז בתחילת החודש עם בעיה נורולוגית ונמצא כיום בשלבי התאוששות. המקרה השני זוהה בשבוע האחרון כאשר אדם שתרם דם אובחן בבדיקות כנשא הנגיף. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בהודעת רשויות הבריאות נמסר כי "קדחת הנילוס המערבי ממשיכה להוות איום בריאותי חמור בקרב תושבי מחוז לוס אנג'לס. אנו מפצירים בתושבים לכסות, לנקות או להיפטר מכל חפץ שיכול לאגור בתוכו מים עומדים שעלולים לסייע בהתרבות היתושים. התנהלות זו חשובה כעת יותר מאי פעם, מאחר שבימים אלו אנו שוהים בבית ברוב שעות היום".

הרשויות באזור פועלות באופן אינטנסיבי במטרה לאתר מקורות מים עומדים כמו מרזבים, תעלות ביוב ובריכות לא פעילות, אך החשש העיקרי  הוא מהתרבות היתושים במתחמי המגורים הפרטיים של התושבים, אליהם מן הסתם אין גישה, ולכן נדרשת תשומת לב לכך מצד הציבור. "ללא שיתוף פעולה מצד התושבים, לא ניתן יהיה לצמצם את אוכלוסיית היתושים במחוז".

עונת היתושים מתחילה בדרך כלל במחוז לוס אנג'לס בחודש יוני ומסתיימת בנובמבר. מידי שנה נדבקים בממוצע בנגיף הנילוס המערבי מעל 10 אלף תושבים ברחבי המחוז. רובם כלל אינם חשים בכך מאחר שאינם מפתחים תסמינים.

"אנחנו נמצאים כרגע בשיא העונה במחוז ועל התושבים להגן עצמם מעקיצות יתושים נושאי הקדחת על ידי שימוש בתכשירי מניעה מאושרים", הבהירו נציגי רשויות הבריאות. 

לא כל החומרים דוחי היתושים, יעילים במצב הנוכחי ולכן מומלץ לוודא שהם מכילים את החומרים הבאים : DEET, PICARDIN, IR3535 וכן שמן לימונים. וירוס הנילוס המערבי שכיח במחוז לוס אנג'לס כאשר החום הכבד במקום מגדיל את פעילותו ואת אוכלוסיית היתושים באזור.

 

ואלי לוס אנג'לס, אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

המלצות נוספות הן לוודא שהדלתות והחלונות סגורים היטב מפני חדירים החרקים, ותיקון או החלפת כל מחיצה בעל חורים. כמו כן, הודגשה חשיבות תחזוקת הבריכות הפרטיות, החלפת מים תדירה בפינות האכלה לבעלי חיים, והתייעצות עם המדביר הביתי.

גם במחוז אורנג' הסמוך זוהו החודש יתושים נושאי נגיף בשלוש ערים שונות, כאשר רשויות הבריאות המקומיות דיווחו כי כמות אותם היתושים היא פי 5 לעומת השנה שעברה ופי 2 מהממוצע בחמש השנים האחרונות במחוז. 

וירוס הנילוס המערבי הוא גורם מוביל בזיהום חמור של מערכת העצבים בקרב מבוגרים מעל גיל 50 במחוז לוס אנג'לס. הוא מועבר לבני אדם ובעלי חיים על ידי עקיצה של יתוש נגוע.

חשוב לציין שאין תרופה ישירה או חיסון כנגד הנגיף ואחד מכל חמישה נדבקים יסבלו מסימפטומים שיכללו חום, כאבי ראש וגוף, סחרורות וגירוד בעור, כל זה לתקופה שבין ימים בודדים לחודשים. מקרים חמורים וקיצוניים יותר עלולים להביא לאשפוז חולשה בשרירים, תרדמת ואף מוות.

עד היום למעלה מ-75 אחוזים ממקרי ההידבקות המדווחים במחוז לוס אנג'לס הוגדרו כחמורים כאשר מתוכם 7 אחוזים הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכים. 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE