הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: להתייחס בסקפטיות לפרסומים אודות "החיסון הרוסי המתקרב"
עורך מדור הבריאות באתר סבור שיש להתייחס בחשדנות בריאה לפרסומים האחרונים שיוצאים מקרב הממשל הרוסי על חיסון קורונה "שיקדים את כולם". רוסיה - מדינה שתוחלת החיים בה נמוכה יותר מאשר בבנגלה-דש, מצריים, קולמביה ואף צפון -קוריאה לא הוכיחה עד היום הצטיינות יתרה בכל הנושא של הארכת חיים המונית. מספר אינדיקטורים לגבי הפרסומים מעורר חשד, חלקם הקטן מפורט כאן. לעומת זאת מצורף פירוט של מי שכן כנראה קרוב יותר למזור הרפואי

כולנו מקווים שחיסון לקורונה ימצא במהרה, וישנן  מספר חברות במערב שנמצאות בשלבים מעודדים מאוד של הפיתוח שלו. אך יש להזהר ממה שיכול להתברר בעוד מספר שבועות או חודשים כפייק ניוז שהופק כנראה בעיקר לצרכי פנים, אבל אולי גם חוץ. אלא אם כן מדובר על עבודת "האקרים" מושלמת של העתקה של חברה מערבית הנמצאת בשלבים מתקדמים הרבה יותר ממה שהיא מתוארת.
כמובן שאשמח להתבדות, אבל לא הייתי שם את כספי בלשון המעטה על אפשרות זו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





הרמת גבה

לאחרונה אנחנו עדים לפרסומים שמשווקים ע"י אנשי משטר פוטין, על בסיס יומי שנדחפים ב"פוש"  לתקשורת במערב שחלקה ממהרת לבלוע אותה בלי אנליזה.

הנה כמה סימנים שצריכים לכל הפחות להביא להרמת גבה:

צריך לזכור מידע מקדים חיוני: כדי שחיסון או תרופה יוכחו כבטוחים אצל בני אדם הם חייבים לעבור מספר שלבים, לרוב על בעלי חיים, לעבור התאמות ואז בשלב מסוים הם עוברים דרך כמה תקינות בטיחות לבני אדם בשלב שלישי ולבסוף לשלב הרביעי הקריטי הקרוי השלב הקליני (לעיתים מסתפקים בשלב השלישי). ובכן, גם החברה הרוסית המובילה גמרה לפחות עד לאחרונה אמרה שהיא עוד לא החלה את השלב השלישי.

משטר שבו הכחשה והסתרה היא ברירת המחדל הראשונה

עד כמה שרוסיה איננה דמוקרטיה של ממש, פוטין נמצא בבעיה, ומידת האמון בו כמנהיג צנטרליסטי במשטר צנטרליסטי כנראה באמת בשפל וזו עדיין בעיה. השיעורים האמיתיים של התפשטות הקורונה ברוסיה כנראה מגיעים למימדים אפיים, סביר  שפי כמה וכמה מה-850 אלף הרשמיים גדול וכך גם כמות החולים הקשים. אין כמעט ספק שלמשל מספר המתים הנמוך והלא פרופורציונלי הוא שקרי. יש הסוברים  שעד כמה שמצבה של ארה"ב לא נעים  מבחינת המספרים, מצב של רוסיה גרוע עשרות מונים, במשטר שבו הכחשה והסתרה היא ברירת המחדל הראשונה.

מיניסטריון האמת

חלק בלתי נפרד מהפרסומים מכיל שורות כגון "בכירי המשטר ואנשי עסקים בכירים כבר קיבלו את החיסון" , לא הייתי מהמר על זה. למעשה, זה נשמע יותר כרעיון שנלקח ממניסטריון "האמת" של ברית המועצות הקלאסית שהפיקה ידיעות פייק כאלה על בסיס שעתי בלי להניד עפעף. הסבירות שמדובר בסיפורי בדים גדולה יותר, מן הסתם לצרכי פנים קודם לכל, אך גם חוץ.

נאמר זאת כך, בכל משטר כולל במערב,  אבל בטח סמי-דיקטטורי כמו ברוסיה הסבירות שדווקא בכירי משטר יקריבו עצמם כשפני ניסיונות, על תכשיר שפוטנציאלית כל עוד לא הוכחה יעילותו היא נמוכה ביותר. הפרופיל האישיותי הממוצע והחציוני של בכירי משטר מכיל מאפיין נרקסיסטי מזוקק מזוקק שמונע מראש "הקרבה גופנית" כמעט אלטרואיסטית. מעטים מאוד מהבכירים משטרית נוהגים להקריב את בריאותם (להבדיל מהקרבת אחרים) אלא במקרים של קטסטרופה ברמה שואתית של מלחמת העולם השניה. וגם אם מדובר בקורונה זה לא מתקרב לשם.
מה סביר יותר?  הוזרק משהו מאוד בסיסי יתכן גם פלצבו.

               טבלת תוחלת חיים ע"פ מפתח מדיני:



בעמודה הראשונה מיקום: רוסיה במקום ה-110 בעולם, בעמודה השניה, תוחלת חיים משוקללת לשני המינים. רוסיה עם תוחלת חיים של עולם שלישי. (צילום מסך)



תוחלת חיים נמוכה מתחת למצריים, בנגלה-דש, גאוטמלה וגם לוב, שמעידה בעקיפין גם על איכות הרפואה במדינה כול המו"פ בתחום.


תוחלת החיים- ברוסיה העומת בממוצע על 70 שנה (ולטענת המשטר 72) נמוכה מזו שבמצריים, צפון קוריאה, אפילו מבנגלה-דש או קולומביה, ונמצאת ברמה של מדינת עולם שלישי.  יש לכך מספר סיבות, אבל גם לאיכות הרפואה יש בהחלט מקום.

משווקים לנו על איכות המחקר הרפואית הרוסית המתקדמת, אבל מי שמכיר קצת יותר לעומק את רוסיה יודע שבתחומי מו"פ מסוימים היא בהחלט מובילה למשל בתחום חקר המתכות כחלק" התעשייה הכבדה",וגם אנשי תוכנה וחומרה מהמובילים, אבל בכל הנוגע לתעשיית המד, הפארמה ובכלל רפואה ובמיוחד בנוגע לבריאות הציבור, צריך לומר זאת בצורה ברורה: רוסיה בעניין הזה עומדת עם נתוני עולם שלישי.

אז אם לא הרוסים, מי כן?

תמוננת המצב הריאלית יותר: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ערך סקירה של החיסונים המתקדמים בעולם כנגד נגיף הקורונה. להלן המובילים: אוקספורד הבריטית בשיתוף אסטרה זניקה (שממשל ארה"ב משוקע במילארד דולר בפיתוחה כמו גם בחברות נוספות, בבחינה נבונה של פיזור מנועי הבראה במירוץ לחיסון) , שניה מודרנה האמריקנית וסינובק הסינית במקום השלישי-רביעי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE