הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות הרבעון הטראומטי, 2 מגה-חברות נדל"ן צלחו אותו עם נתונים טובים, כל אחת בדרך שונה
גם ברבעון שבו שהכלכלה האמריקאית הגיעה לפסי האטה שלא נראו יותר מ-60 שנה על פי חישוב אחד, ולפי חישוב אחר מאז השפל הכלכלי הגדול של סוף שנות ה-20 במאה הקודמת, ניתן לראות ביצועים מעניינים, חלקם אופטימיים של חברות נדל"ניות משמעותיות

שתי ענקיות נדל"ן דיווחו ביום חמישי על רווחים, כאשר כל אחת מהן מהווה סיפור שונה מאוד סביב הביצועים ברבעון השני. 
יש לציין שמניותיהן של שתי החברות השלימו מאז תחילת הרבעון השני ב-1 אפריל גאות ראויה לציון  של פי 3 ומעלה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת רד-פין Redfin  דיווחה ביום חמישי על עלייה בהכנסות ועל הפסד מצומצם יותר ברבעון השני, כאשר החברה ראתה עלייה בביקוש שהונעה ברובה על ידי ריביות נמוכות.

מניותיה של רדפין עלו ביום חמישי אחר הצהריים ב -3.5% לרמה של 42.97 דולר  וסיימו לבסוף על עליה מתונה יותר בסופ"ש עם סיום   על הערך 41.58 דולרים למניה. יש לקחת בחשבון  שדרפין החלה את הרבעון עם ערך של 13.5 דולר למניה, כלומר שילוש מערכה למן ההתחלת הרבעון, כאמור.

החברה שבסיסה בסיאטל, דיווחה כי הכנסותיה עלו בשיעור של 8% משנה לשנה ל 213.7 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 197.8 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

היא עדיין דיווחה על הפסד, אך קטן יותר של 6.6 מיליון דולר, או 8 סנט למניה, לעומת 12.6 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, ברבעון השני של 2019.

מנכ"ל רדפין, גלן קלמן, ציין כי רדפין "פוצצה" את יעדיה הפיננסיים ברבעון השני.

"במהלך הרבעון היחיד, השינויים בביקוש משנה לשנה עברו מ- -41% ל + 40%, רמת תנודתיות שמעולם לא ראיתי כמעט במשך 30 שנות עסק", אמר.

קלמן הוסיף במהלך החודשיים האחרונים, מאז הופעת מגפת הקורונה, ביקורים מקוונים ופניות הלקוחות באופן פרונטלי אל החברה עלו  בקצב מהיר יותר מאשר בכל שלב בשלוש השנים האחרונות.

"אנו נמצאים בתוך טורנדו, עובדים סוכנים, מלווים וסוגרים מומחים במהירות שבירה כדי לעמוד בביקוש, אך אנו גם מודעים לכך שתחתית הכלכלה יכולה לפעור רצפה תחתינו בפעם השנייה", אמר.

רדפין פעלה להסתגל לאתגרי מציאות המגפה, על ידי יצירת טכנולוגיות ומדיניות חדשות שמטרתן לשמור על ביטחון לקוחות ועובדים, ואלה הכללים המוגמשים החדשים:

-הקלה על הלקוחות לבקש פגישה אישית או סיור וירטואלי או רישום לתיאום ולתת לסוכנים את הכוח לציין את העדפתם לפגישות פנים אל פנים או וידאו במסגרת תוכנת התזמון של רד פין.

-עדכון חוויית החיפוש באינטרנט ובנייד כדי להנגיש בתים עם פריצות דרך וירטואליות וסיורי וידיאו מוקלטים

-השקת לוח מחוונים לסוכנים חדש, המאפשר לסוכנים להעלות סיור וידאו או דרך דרך וירטואלית לרדפין

-השקת מצגת ניתוח שוק השוואה וירטואלית עבור סוכני Redfin שתציג למוכר במהלך התייעצות

קלמן אמר כי החברה גם "קיבלה בברכה" את מרבית עובדי רדפין בתחילת אפריל, שחזרו לעבודה במספר שווקים "כדי לענות על חידוש הביקוש של הלקוחות." במבט קדימה לרבעון השלישי, פרסמה רדפין צפי להכנסות של בין 214 מיליון דולר ל 225 מיליון דולר, מה שמייצג ירידה של השנה בין 10% ל 6% לעומת הרבעון השלישי של 2019.

לסיכום  גם הציגה רווח נקי של בין 18 מיליון ל 23 מיליון דולר, לעומת הכנסה נטו של 6.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019.





חברת רילוגי אחזקות Realogy Holdings. הודיעה ביום חמישי גם היא כאמור על רווחיה ברבעון השני אבל הם סיפרו סיפור אחר לגמרי.

החברה שבסיסה במדיסון, ניו ג'רסי, דיווחה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב -30 ביוני, ירידה של 27% משנה לשנה, או 457 מיליון דולר, לעומת 1.6 מיליארד דולר ברבעון השני של 2019.

ביצועי המניה מראים נסיקה במכפלה של 335%  מ-2.7  דולר בערכה בפתיחת הרבעון ל-9.08 דולרים כיום.

כמו כן, היא  רשמה רווח נקי של 28 מיליון דולר בפעילות מתמשכת  לצד הפסד נקי של 14 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, כולל הפעילות שהופסקה ברבעון השני. זאת לעומת 69 מיליון דולר ברווח הנקי, או 60 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד.

המנכ"ל והנשיא  של רילוגי אחזקות, ריאן שניידר, אמר כי החברה "סיפקה EBITDA ( רווח לפני ריבית, מיסים ופחת) תפעולי והפחתות משמעותי" ברבעון כשהיא עברה במהירות "לנווט בסביבה הסוערת של השוק בימי הקורונה."

עוד נמסר שה- EBITDA ירד לרמה של 172 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 235 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

"המשכנו לשפר את היצע הטכנולוגיה הדיגיטלי שלנו, להשקיע בסדרי עדיפויות אסטרטגיים ולשפר את המאזן שלנו", אמר שניידר. "אנו מאמינים כי ההתקדמות, בשילוב עם נתוני השוק החיוביים האחרונים, מציבה אותנו היטב לעתיד."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE