הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לצד הקורונה: ארה"ב נערכת לביקוש שיא לחיסוני השפעת
בשנים האחרונות, רק כמחצית מהבוגרים במדינה החליטו להתחסן, אך רופאים רבים מדגישים את חשיבות העניין דווקא השנה, כאשר המגפה העולמית נמשכת ומאיימת להביא לקריסת מערכת הבריאות כולה. בכירה ב-CDC: "אומנם אין לנו עדיין חיסון מוכח לקורונה, אבל יש לנו כלי מצוין למניעת שפעת"

בכוונת יצרניות התרופות ברחבי ארצות הברית לייצר ולהפיץ כמויות שיא של חיסונים לשפעת, וזאת מתוך נקודת הנחה שרבים יבקשו להתחסן השנה גם בשל מגפת הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להבהיר כי החיסון לשפעת כמובן לא משפיע על סיכויי ההידבקות בקורונה, אולם רשויות הבריאות רואות קשר עקיף בין השפעת לקורונה. למשל, ככל שפחות אנשים יחלו בשפעת, כך יתאפשר לבתי החולים והמרפאות להתרכז בחולי קורונה.

"אומנם אין לנו עדיין חיסון מוכח לקורונה, אבל יש לנו כלי מצוין למניעת שפעת, וזה חיסון", הסבירה לאחרונה ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

למעשה, ארבע יצרניות החיסונים הגדולות בארצות הברית כבר הודיעו כי הן מתכוונות לייצר ולהפיץ קרוב ל-200 מיליון מנות ב-50 מדינות ארה"ב, עלייה של קרוב ל-20% לעומת אשתקד. אליין או'הארה, בכירה ביצרנית התרופות 'סאנופי פסטר', הסבירה שהביקוש מורגש בכל התחומים: "זה לא רק תושבים, אנחנו רואים שרמת הביקוש לחיסונים לשפעת זינקה גם בקרב חברות וארגונים גדולים".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי נתוני ה-CDC, בכל שנה בארצות הברית נדבקים 9 עד 45 מיליון איש בשפעת. לפחות 140 אלף חולים זקוקים לאשפוז, ומדי שנה מתים בין 12 ל-61 אלף איש בעקבות השפעת.

למרות המספרים המדאיגים, מנתוני ה-CDC עולה כי פחות ממחצית מהאנשים הבוגרים בארצות הברית, מתחסנים מדי שנה. בקרב ילדים עד גיל 17, הנתון עומד על קרוב ל-60%. על אף שהם לא הצביעו על מספר ספציפי, בכירי רשויות הבריאות השונות מאמינים שהמספרים יצטרכו לעלות באופן משמעותי כדי לוודא שהשפעת לא תשפיע על המאבק בקורונה.

"הדבר האחרון שאנחנו רוצים לחוות זה מצב שבו חולים בשפעת מאושפזים ותופסים מיטות של חולי קורונה", מסביר ד"ר חוסה רומרו, רופא ילדים ומנהל מחלקת בריאות הציבור בארקנסו, "זה לא רק עניין המיטות, אלא כל המשאבים, כולל מכונות הנשמה ורופאים ואחים".

 

ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה ב-CDC (צילום: Getty Images)

 

עוד הסביר ד"ר רומרו כי רופאים רבים גם חוששים ממצב שבו אדם אחד נדבק הן בשפעת והן בקורונה: "זו סיבה נוספת להתחסן לשפעת השנה. אנחנו כרופאים לא יודעים לומר כיצד הגוף יגיב לשני נגיפים מסוג זה במקביל, אבל אנחנו יכולים להסיק שזה לא ישפר את בריאות המטופל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE