הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הודלף הסרטון הדרמטי שכולם חיכו לו בפרשת ג'ורג' פלויד: הרגעים האחרונים ממצלמת השוטר
הסרטון הקשה מעלה מספר שאלות משפטיות כבדות משקל לגבי היכולת להאשים את השוטרים ברצח בשל העובדה שפלויד ברור נראה כאומר שהוא אינו יכול לנשום עוד בטרם הוא מוחזק על האדמה, תוך שהוא מתנגד באופן פעיל למעצר

התפתחות דרמטית בפרשה שהסעירה את אמריקה וגררה הפגנות בכל רחבי הגלובוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהסרטון שאתם הולכים לראות עתה מתברר כי ג'ורג' פלויד התנגד למעצרו פחות או יותר מהרגע הראשון תוך שהוא מתחנן בפני השוטרים לעזוב אותו לנפשו, בנוסף לכך נראה כי פלויד טען כי אינו יכול לנשום עוד לפני שנחנק - כך לפחות על פי הראיות שעולות מהסרטון.

כידוע מאז אותו יום קטלני ב-25 במאי בו השוטר דרק שובין כרע על צווארו של פלויד, הואשמו ארבעת השוטרים שנטלו חלק במעצר ברצח, נסגרו עשרות תחנות משטרה ברחבי ארה"ב, מיליארדי דולרים מתקציבי המשטרה ברחבי ארה"ב קוצצו, החל גל פשע ובזיזה ששטף את ניו יורק, לוס אנג'לס ושיקגו, ובאופן כללי תנועת BLM החלה צוברת תאוצה עד שיש הטוענים כי היא יותר פופולרית מהמפלגה הדמוקרטית.

 

 

משמעותו המשפטית של הסרטון, ומספר אמירות מפתיעות של פלויד

אין ספק שברמה המשפטית הסרטון המראה התנגדות ברורה מצד פלויד אשר נראה זועק ובוכה "בבקשה אני בחור טוב", "אני לא בחור רע", "אני קלסטרופובי", כל זאת בזמן שהוא אמנם אינו תוקף את השוטרים, אך כן מתנגד באופן פעיל למעצר עלולים לפגוע בטענה כי מדובר ברצח שאינו ממדרגה שלישית מצד השוטרים שנאלצו להשתלט עליו במטרה למלא את פקודת חוק המעצר.

עם זאת מהסרטון בן שמונה הדקות אפשר גם ניתן גם לטעון כי כבר בשלב זה אמר פלויד כי הוא אינו יכול לנשום - ההגנה מצידה תאמר כי "אם פלויד אמר זאת בשלב כה מוקדם שבו הוא לא נחנק, למה שהשוטר היה מקשיב לו כאשר אמר זאת  בשלב אחר?"

בנוסף רגע מרתק התרחש כאשר נשמע פלויד אומר כי הוא עומד בפני התקף לב - כידוע הבדיקה הפתולוגית הראשונה העלתה כי אכן התקף לב הייתה סיבת המוות.

בסרטון נראה פלויד כמי שמוכנס בשלב מסוים בכוח לתוך ניידת המשטרה, ולאחר מכן מנסה בכוח לעשות את דרכו מהצד השני. בשלבים שלפני כן נראה משא ומתן ארוך בין פלויד והשוטרים - הסרטון נפסק בשלב שבו פלויד יוצא מהצד השני של הרכב

קשה לדעת מי עומד מאחורי ההדלפה אך סביר להניח כי מדוברי בשוטרי משטרת מיניאפוליס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE