הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפיצוץ בביירות: מניין הקורבנות ממשיך לעלות, חשש שמאות לכודים מתחת להריסות
נכון לעדכון האחרון מבירת לבנון, 73 בני אדם נהרגו בפיצוץ העז, ויותר מ-3,000 איש נפצעו. ראש הממשלה המקומי הבטיח חקירה יסודית ורמז על כך שחומר מסוכן ונפיץ היה במחסן שבו אירע הפיצוץ: "נתמקד במחסן המסוכן הזה, שנמצא בשימוש מאז 2014", הוא אמר בנאום לאומה

בבירת לבנון עדיין מנסים לעכל את גודל האסון שהתרחש הבוקר, ועד כה דווח על פחות 73 בני אדם שנהרגו. עם זאת, לכולם ברור כי מניין הקורבנות רק יעלה בשעות הקרובות, שכן ישנם יותר מ-3,000 פצועים, וקיים חשש כבד שמאות נוספים לכודים מתחת להריסות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפיצוץ המסתורי במערב ביירות, מוקדם יותר היום (צילום: רויטרס)

 

באופן רשמי, הרשויות בלבנון מדווחות כי הפיצוץ אירע ב"מפעל זיקוקים" במערב העיר, בסמוך לנמל, אולם תיעוד הפיצוץ האדיר מעלה תהיות רבות לגבי טענת הרשויות המקומיות.

 

 

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הבטיח כי חקירה יסודית תתקיים: "הפיצוץ לא יעבור בשתיקה, האחראים לכך יתנו את הדין על מה שקרה", הוא אמר והוסיף כי החקירה "תתמקד במחסן המסוכן הזה שקיים מאז 2014", אך הוא סירב לנמק מעבר לכך.

 

 

מהשגרירות האמריקאית בביירות נמסר כי לא ידוע בשלב זה אם ישנם אמריקאים בין ההרוגים, הפצועים או הנעדרים, ובשלב זה אזרחי ארה"ב במדינה מתבקשים להסתגר בבתים. בנוסף, בשגרירות המליצו להסתובב עם מסכות, וזאת על רקע החשש שחומר רעיל שוחרר לאוויר במהלך הפיצוץ.

 

מה שנשאר אחרי הפיצוץ העז, מוקדם יותר היום בביירות (צילום: AP)

 

מבנה שקרס בביירות (צילום: Getty Images)

 

כבאים שהגיעו לאחת מאלפי שריפות שפרצו בעיר (צילום: רויטרס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE