הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מוכיח שהמגבלות עוזרות": אופטימיות בבתי החולים בדרום קליפורניה
מחלקות הבריאות במחוזות אורנג' ולוס אנג'לס דיווחו על ירידה במספר המאושפזים במהלך השבוע האחרון, שבועות בודדים לאחר שמושל המדינה הורה לסגור עסקים רבים בשתי הרשויות המקומיות. ולמרות ההתקדמות, המושל הזהיר שהסכנה לא חלפה: "בקלות נוכל למצוא את עצמנו באותו המצב שהיינו לפי כמה שבועות וחודשים, ואפילו במצב גרוע יותר"

רשויות הבריאות בשניים מהמחוזות הגדולים בקליפורניה - לוס אנג'לס ואורנג' - מגלים אופטימיות זהירה, וזאת על רקע הירידה שנרשמה במספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים בשתי הרשויות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, בשבוע האחרון נרשמה ירידה של 12% במספר המאושפזים בלוס אנג'לס, ו-19% במספר המאושפזים באורנג'. לדעת בכירי מחלקות בריאות הציבור, המגמה החיובית נובעת מהמגבלות על פתיחת עסקים והתקהלויות, שעליהן הודיע מושל המדינה בחודש שעבר.

"כולנו מקווים שההתנהגות הקולקטיבית של התושבים במהלך השבועות האחרונים, איפשרה לנו לחזור ולהתרכז בבלימת התפשטות הנגיף", מסרה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס, והוסיפה כי "חשוב שכולנו נזכור שנצטרך להמשיך להתנהג בצורה הזו בשבועות הקרובים".

 

 

למרות המגמה החיובית, ד"ר פרר הדגישה כי על הציבור הרחב להמשיך ולגלות ערנות: "ככל שאתם באים במגע עם אנשים מחוץ לבית שלכם, כך עולים הסיכויים להעברת הנגיף, בייחוד כאשר אנשים לא פועלים לפי ההנחיות המורות לשמור על ריחוק חברתי, לשטוף ידיים בתדירות גבוהה ולחבוש מסכות מחוץ לבתים. כקהילה, נהיה בטוחים יותר אך ורק אם כולם יפעלו לפי ההנחיות הללו".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, ירידה במספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים הייתה המטרה המרכזית כאשר המושל ניוסאם הורה לסגור משרדים, חדרי כושר, מספרות ומרכזי קניות ב-30 מחוזות, לרבות אורנג' ולוס אנג'לס.

ד"ר פרר אמרה בזמנו שהיא תומכת בהחלטה על אף ההשלכות הכלכליות: "אני יודעת שהבשורות מאכזבות, אבל שטחנו את העקומה בעבר, ונוכל לעשות זאת שוב", היא אמרה, והצביעה ספציפית על העומס בבתי החולים: "מיטות אשפוז בטיפול נמרץ הן המשאב הכי מוגבל שיש לנו. אם העליות החדות במאושפזים תמשכנה, פשוט לא נעמוד בעומס".

 

 

מוקדם יותר השבוע התייחס המושל למגמה החיובית, וגם הוא בחר להזהיר מפני שאננות: "בקלות נוכל למצוא את עצמנו באותו המצב שהיינו לפי כמה שבועות וחודשים, ואפילו במצב גרוע יותר, אם לא נשמור על ערנות, מיקוד ומחויבות. הנגיף הזה לא יעלם לבד", הוא סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE