הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכיל טענות כוזבות": פייסבוק הסירה פוסט של הנשיא טראמפ
כחודש וחצי בלבד לאחר שמודעות שהועלו ע"י הקמפיין של טראמפ הוסרו אף הם, מוקדם יותר היום הרשת החברתית מחקה פוסט של הנשיא בפעם הראשונה. בפייסבוק הסבירו שהסרטון הכיל מידע לא מדויק, דבר שמהווה הפרה של מדיניות האתר

רשת פייסבוק הסירה מוקדם יותר היום (רביעי) פוסט שהועלה ע"י הנשיא טראמפ, וזאת בטענה שהיא הכילה מידע לא מדויק אודות נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

הפוסט הבעייתי הוא קטע מתוך ראיון שהנשיא העניק הבוקר לרשת פוקס, במהלכו הוא דיבר על הצורך בפתיחת בתי הספר. בהקשר הזה, הנשיא טען שילדים "כמעט מחוסנים" למחלת COVID-19, המועברת באמצעות נגיף הקורונה.

אנדי סטון ממחלקת הדוברות של פייסבוק, הסביר: "הסרטון הכיל טענות כוזבות שקבוצה מסוימת באוכלוסייה הינה חסינה מפני הקורונה, דבר שמהווה הפרה של המדיניות בנוגע להפצת מידע כוזב של הנגיף".

ראוי לציין כי טענת הנשיא אומנם לא מדויקת, אך היא לאו דווקא הטענה המופרכת ביותר שנשמעה מהבית הלבן מתחילת המשבר. למען הסר ספק, רוב המחקרים שנעשו עד כה אכן מצביעים על כך שהסיכויים שילדים ידבקו בנגיף, נמוכים בהשוואה לאנשים מבוגרים יותר. עם זאת, המחקרים גם מראים שילדים כן יכולים להפיץ את הנגיף, וחלק מהצעירים שחלו בו אף מתו.

למעשה, מדובר בפעם הראשונה שבה פייסבוק מסירה פוסט שהועלה ע"י הנשיא טראמפ, שכן הרשת החברתית היססה עד כה לבצע את המהלך. עם זאת, בחודש יוני האחרון, בפייסבוק כן החליטו להסיר מודעות שהועלו ע"י הקמפיין של טראמפ, וזאת לאחר שנמצאו בהן משולש אדום הפוך, אותו סמל שבעזרתו הנאצים סימנו יריבים פוליטיים ויהודים.

אותו סרטון בדיוק שהוסר היום מפייסבוק, עדיין זמין לצפייה בטוויטר - הרשת החברתית המועדפת על הנשיא:

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE