הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איגוד הלב האמריקאי: נמצא קשר בין צריכת מריחואנה לבעיות בתפקוד הלב
בכירי ה-AHA בחנו מחקרים קודמים והגיעו למסקנה שעישון, או למעשה כל דרך אחרת שבה ניתן לצרוך קנאביס, עלולה לעלות את הסיכון להתקף לב או שבץ, בייחוד בקרב אנשים הנוטלים תרופות מרשם

צריכת מריחואנה בכל צורותיה היא מעשה חוקי בלא מעט מדינות אמריקאיות, לרבות בקליפורניה ונבאדה, אך מחקר שפורסם השבוע מאשש טענה שקיימת כבר תקופה ארוכה: מריחואנה פוגעת בתפקוד הלב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

המחקר פורסם השבוע ע"י איגוד הלב האמריקאי (American Heart Association), וד"ר רוז מרי רוברטסון הסבירה את הממצאים: "המלצת האיגוד היא להימנע מעישון או 'וייפינג' של כל החומרים, לרבות קנביס, בשל הסכנה הטמונה שעלולה להיגרם ללב, לריאות וכלי הדם".

חשוב להסביר כי לא מדובר במחקר פורץ דרך ומהפכני, אלא סקירה של מחקרים קודמים שבחנו את הקשר בין מריחואנה לבין בעיות לב.

יתרה מכך, המחקר מצא שמריחואנה "עלולה לפגוע בבריאות כאשר אותו בן אדם נוטל תרופות מרשם, ובמקרים מסוימים זה עלול להגיע לרמה של התקף לב או שבץ מוחי", כך הסביר רוברט פייג', פרמקולוג שהשתתף במחקר. עוד הסביר פייג' כי הוא ממליץ לאנשים להתייעץ עם רופאי המשפחה לפני שהם מתחילים לצרוך מריחואנה.

"אם אנשים בוחרים להשתמש בקנאביס, בין אם זה מסיבה רפואית או לצורי פנאי, זה קריטי ביותר שהם ירכשו אך ורק מוצרים חוקיים, כי לא ניתן לדעת מה הוכנס למוצרים הנמכרים ברחוב", הוא הסביר.

את המחקר המלא ניתן לקרוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE