הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקרחות, אבל לא רק: נחשף דירוג 50 התסמינים הנפוצים ביותר של נגיף הקורונה
רופאים רבים מדווחים כי באחרונה חולים אשר החלימו כביכול מהנגיף שבים ומדווחים על כאבים ניורולוגיים עזים ועל תסמינים נוספים הגורמים לדאגה בקרב אנשי מקצוע - אוניברסיטת אינדיאנה חושפת את ממצאי טבלת המחקר

אפידמיולוגים מודים מזה זמן כי נגיף הקורונה מלא בסימפטומים רפואיים בלתי-ברורים.

מוקדם יותר היום, דוקטור פאוצ'י עצמו קינן על העובדה שכמעט מחצית מהאנשים הסובלים מהנגיף אינם רואים תסמינים, וזו אחת הסיבות לכך שצעירים רבים היו כה פזיזים ועזרו לכאורה להפיץ את הנגיף.

עתה, במחקר שהתפרסם לאחרונה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה התגלה ממצא מפתיע: אלה הסובלים מתסמינים ארוכי טווח של נגיף הקורונה - קבוצה יכולים לחוות שורה ארוכה של תסמינים מפתיעים, כולל התקרחות (לנשים וגברים כאחד).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר נערך על ידי רופאים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה שהשתמשו באנשים שחלו ב-COVID-19 והחלימו אך שהמשיכו לגרור עימם סימפטומים רפואיים.

עד עתה, ה-CDC זיהה רק 17 תסמיני COVID-19 מתמשכים, אך הסקר שנערך בקרב למעלה מ-1,500 חולים מצא 98 תסמינים אפשריים, על פי ד"ר נטלי למברט, פרופסור שעבד על המחקר.

"התסמינים החדשים שהמחקר שלנו זיהה כוללים כאבי עצבים קשים, קשיי ריכוז, קשיי שינה, ראייה מטושטשת ואפילו נשירת שיער," אמר למברט בהצהרה בכתב.

בעוד שההנחיות של ה-CDC מועילות לרוב המוחלט של הסובלים מ-COVID-19, עבור אלה שנפגעו מהנגיף, נפתח עולם רחב בהרבה של תסמינים פוטנציאליים ומתמשכים.

רבים מהתסמינים הללו אינם כלולים ברשימת ה-CDC של התסמינים הנפוצים ב- COVID-19 ועד כה הקהילה הרפואית לא ממש זיהתה את הסימפטומים הללו ככאלה העשויים להיות קשורים ל-SARS-CoV-2.

בדו"ח כתבו המחברים כי "מורגש חוסר ההתאמה בין בעיות הבריאות שאנשים חווים לבין המידע שהם יכולים למצוא ממקורות בריאות רשמיים, דבר שהינו גורם פוטנציאלי לדאגה", המתווה את המוטיבציה למחקר שלהם.

 

מה שבטוח, חלק מהמטופלים חולים באורח קשה חוו גם פגיעה בלבם יחד עם הריאות ומערכת כלי הדם -דבר המהווה חידה עבור אפידמיולוגים.

הצוות מבית הספר לרפואה באוניברסיטת אינדיאנה כתב כי תסמינים אחרים, כולל "תסמיני מוח, מפרקים, עיניים ועור, מהווים בעיות בריאות נפוצות אצל אנשים המחלימים מ-COVID-19".

ממצא אחר בסקר הוא כי רבים "גוררים כאבים" מתסמינים מורחבים כ-26.5% דיווחו על תסמינים כואבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE