הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"חשד לעבירות פיננסיות": ניו יורק דורשת לפרק את איגוד הרובאים האמריקאי
שדולת הנשק החזקה NRA מוצאת את עצמה במגננה בעקבות התביעה שהוגשה ע"י הרשויות בניו יורק, ובה מוזכרים, בין היתר, מנכ"ל האיגוד. התובעת הכללית בניו יורק: "השפעת הארגון הייתה חזקה ולא זכתה לביקורת, וראשיו מילאו את הכיסים במיליוני דולרים". ה-NRA: "ניסיון שקוף לקדם אג'נדה שמאלנית לקראת הבחירות"

מדינת ניו יורק תובעת את איגוד הרובאים הלאומי (NRA) - שדולת הנשק הגדולה בארצות הברית - ודורשת לסגור את הארגון לאלתר, וזאת על רקע החשד שבכירים בו ביצעו עבירות פיננסיות. כך הודיעה הבוקר (חמישי) התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויין לה'פייר, מנכ"ל ה-NRA, ולטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק (צילום: Getty Images)

 

בתביעה נטען שה-NRA וארבעה בכירים - ביניהם המנכ"ל ויין לה'פייר - ביצעו עבירות הן ברמת המדינה והן ברמה הפדרלית, כאשר הם העבירו 64 מיליון דולר מקופת הארגון, במשך לפחות 3 שנים. סכום זה שימש, בין היתר, למימון טיסות פרטיות ליעדים בקאריביים, מלונות פאר ועוד.

"מר לה'פייר ניצל את הארגון לטובתו האישית ולטובת בני משפחתו, בכירי ה-NRA ועוד", הסבירה ג'יימס במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר בניו יורק, "הארגון הזה מלא במקרים של ניצול והונאה, וזו הסיבה שבגינה אנו דורשים לפרק את ה-NRA לאלתר. שום ארגון אינו מעל החוק".

 

 

מעבר ללה'פייר, בתביעה מוזכרים גם עורך הדין הראשי של הארגון, ג'ון פרייז'ר; הגזבר לשעבר, וילסון פיליפס, וראש הסגל של לה'פייר, ג'ושוע פאוול.

ראוי להסביר שהתביעה הוגשה בניו יורק ע"י התובעת הכללית המקומית מאחר שה-NRA נוסד במדינה בשנת 1871 (מטה הארגון אומנם נמצא בווירג'יניה, אולם בהיבט המשפטי עדיין מדובר בחברה מניו יורק). במקביל לתביעה זו, גם התובע הכללי של וושינגטון די. סי. הגיש תביעה נגד הארגון (שכן ה-NRA Foundation, הגוף שאחראי על תרומות לאיגוד הרובאים, נמצא בבירה האמריקאית).

 

"ניסיון לקדם אג'נדה שמאלנית לקראת הבחירות": ב-NRA דחו את הטענות על הסף (צילום: Getty Images)

 

לטענת של התובעת הכללית ג'יימס, במשך שנים רבות הצליחו אנשי הארגון להסתיר את פעילותם הכספית, בעיקר בזכות הדרכים היצירתיות שבהן הם פעלו כדי שלא לחשוף את מעשיהם.

אלא שבשנים האחרונות, הארגון מוצא את עצמו תחת ביקורת קשה, בייחוד לאחר מספר אירועי ירי בולטים (הטבח בוולמארט באל פאסו, כמו גם מסע הרצח בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בדרום פלורידה). ביקורת זו גם תורגמה לפגיעה כלכלית בארגון: בשנת 2015 ה-NRA דיווח על רווח של 28 מיליון דולר, אך בתוך שלוש שנים בלבד הארגון דיווח על הפסד של 36 מיליון דולר.

"ההשפעה של הארגון על הפוליטיקאים הייתה כה חזקה ולא זכתה לביקורת אמיתית במשך עשורים שלמים. ובזמן הזה, ראשי הארגון מילאו את הכיסים שלהם במיליוני דולרים", הסבירה ג'יימס.

 

 

תגובת ה-NRA: "זוהי מתקפה מתוכננת וחסרת שחר כנגד הארגון וכנגד התיקון השני לחוקה...זהו ניסיון שקוף לקדם אג'נדה שמאלנית לקראת בחירות 2020", כתבו בארגון והוסיפו כי יגישו תביעה נגד ג'יימס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE