הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוק הנדל"ן מתעורר - עלייה במספר הדירות שנרכשו ביוני
מספר רוכשי הדירות ברחבי המדינה מזנק בחודש השני ברציפות לאחר המשבר אשר החל באביב

על פי דיווחים המגיעים מסילבר ספרינג, מרילנד, מספר רוכשי הדירות, בארה"ב בעליה מגמתית בחודשים האחרונים. זאת לאחר קפאון האביב הממושך, אשר הגיע בעקבות הוירוס. איגוד המתווכים הלאומי מוסיף כי מדד הפנדינג אשר עלה מ-16.6% ל-116.1 ביוני, מגיע להישג הגבוה ביותר מאז 2006.

גם חתימות החוזים מראות עלייה של % 6.3 לעומת שנה שעברה, זאת לאחר האטה קיצונית בחודשים האחרונים בעקבות המגיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

סילבר ספרינג אינה היחידה שמראה שגשוג. בכל ארבעת האזורים נרשמת עליה חדה בחתימות על חוזים מזה חודש שני ברציפות. זאת כשצפון-מזרח הוביל את הדרך עם עלייה של 54.4%, ואילו הדרום והמערב זינקו סביב 12%.

העלייה המדוברת החלה בחודש מאי, כאשר מספר האמריקאים החותמים על חוזים לרכישת נדל"ן חזר לעלות והגיע לשיא של 44.3%. זאת לאחר השממה הנדלני"ת בחודשי האביב שהביא עמו הסגר.

בשבוע שעבר דיווח הממשל כי מכירות בתים חדשים זינקו ב -13.8% ביוני. גם כאן מדובר בעלייה השנייה ברציפות לאחר חודשיים של צניחה במכירות בעקבות הנגיף. העלייה של יוני הגיעה בעקבות זינוק של 19.4% בחודש מאי, עדות נוספת למהפך הקיצוני שחל בשוק הדיור.

"למרות שמדובר בחדשות חיוביות ביותר לשוק הדיור, עדיין ישנו חוסר וודאות מסוימת", מסביר ג'ואל קאן מאיגוד בנקאי המשכנתאות ומוסיף כי "זאת בשל העובדה שבזמן עליית מקרי ה COVID-19 באזורים רבים במדינה, הארכת דמי האבטלה נותרה בספק ומלאי הדיור נותר הדוק".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

נכון להיום, מעל למיליון אמריקאים ממשיכים להגיש תביעות אבטלה שבועיות. זאת לצד הפסדים רבעוניים של מיליארד דולר לשוק החברות הפרטיות. הממשל צפוי לפרסם ביום חמישי את הערכתו הראשונית לגבי הפעילות הכלכלית של ארה"ב ברבעון אפריל-יוני, זאת בזמן שכלכלנים צופים צניחה בשיעור של כ 30% ומעלה על בסיס שנתי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE