הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח התעסוקה של חודש יולי חושף מגמות מפתיעות
קרוב לשתי מיליון משרות נוספו למשק האמריקאי, אך כלכלנים רבים מיהרו להזכיר כי 13 מיליון נוספות נמחקו במהלך המשבר. שיעור האבטלה רשם ירידה קלה; התאוששות מרשימה מורגשת בתעשיית הפנאי והאירוח

המשק האמריקאי ממשיך להראות סימני התאוששות ממשבר הקורונה, כך עולה מדו"ח התעסוקה החודשי שפורסם הבוקר (שישי) ע"י משרד העבודה בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

1.8 מיליון משרות נוספו למשק במהלך חודש יולי - נתון מדהים בימים כתיקונם. עם זאת, ביחד עם 4.8 מיליון המשרות שנוספו למשק במאי ו-2.7 המשרות החדשות ביוני, בכל זאת מדובר רק בכ-40% מהמשרות שנמחקו מהמשק האמריקאי מתחילת המשבר.

באופן טבעי, מגמה דומה נרשמה גם בנתוני האבטלה, שירדו מ-11.1 ל-10.2%. עדיין מדובר במרחק רב מ-3.6% המובטלים שנרשמו רק בחודש ינואר האחרון. בנוסף, חשוב לזכור ששיעור האבטלה כיום עדיין גבוה מהימים הקשים ביותר של המשבר הכלכלי העולמי לפני כ-12 שנה.

תעשיות הפנאי והאירוח (592 אלף משרות), החינוך (215 אלף), ושירותים מקצועיים (170 אלף), הובילו את התוספת למשק ביולי, אך עד כה אף תעשייה טרם הצליחה להחזיר את כלל המשרות מערב המשבר.

השאלה הגדולה שמעסיקה את כלכלני ארה"ב כיום היא כיצד ניתן להשיב כ-13 מיליון משרות נוספות שאבדו, שכן עסקים רבים הצליחו להחזיר עובדים בזכות הלוואות שקיבלו במסגרת תוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE