הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפידמולוגים בהולנד, שבדיה, ודנמרק קבעו: "המסכות לא עובדות"
ומי בכל זאת שיאני חבישת המסכות? הספרדים והאיטלקים, לא הרחק מאחוריהם נמצאים האמריקנים שמתחלקים בין רפובליקנים ודמוקרטים בהתעקשות על הצורך לחייב חבישת מסכה

דנמרק מתהדרת באחד משיעורי המוות הנמוכים ביותר מ-COVID-19 בעולם. החל מה-4 באוגוסט סבלו הדנים 616 מקרי מוות, כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מדובר בפחות משליש ממספר הדנים המתים מדלקת ריאות או שפעת בשנה נתונה.

למרות הצלחה זו, מנהיגי דנמרק מצאו עצמם לאחרונה תחת מתקפה שכן הדנים לא חובשים מסכות פנים, והרשויות המקומיות לרוב אפילו לא ממליצות עליהן.

זה הניע את ברלינגסקה, העיתון הוותיק במדינה, להתלונן על כך שדנים מיקמו עצמם "לימין טראמפ."

"כל העולם לובש מסכות פנים, אפילו דונלד טראמפ", ציין ברלינגסקה.

זה כנראה לא ישב טוב עם גורמי הבריאות הדנים.

הם השיבו בציין כי אין כמעט הוכחות חותכות לכך שמסיכות פנים הן דרך יעילה להגביל את התפשטות נגיפי הנשימה.

"כל המדינות הללו הממליצות על מסכות פנים לא קיבלו את החלטותיהן על סמך מחקרים חדשים", אמר הנינג בונדגארד, הרופא הראשי של דנמרק, על פי בלומברג ניוז. 

דנמרק לא לבד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנתונים מראים כי 80-90 אחוז מהאנשים בפינלנד ובהולנד אומרים שהם "אף פעם" לא חובשים מסכות כאשר הם יוצאים, בניגוד חד ל-80-90 אחוז מהאנשים בספרד ובאיטליה שטוענים שהם "תמיד" חובשים מסכות כשהם יוצאים.

גורמי בריאות הציבור ההולנדים הסבירו לאחרונה מדוע הם לא ממליצים על מסכות.

"מנקודת מבט רפואית, אין שום עדות להשפעה רפואית של חבישת מסכות פנים, ולכן החלטנו לא להטיל חובה לאומית", אמרה שרת הרפואה תמרה ואן ארק. אחרים, מהדהדים הצהרות הדומות למנתח הכללי בארה"ב שבתחילת מרץ, אמר כי המסכות עלולות להפוך אנשים לחולים יותר ולהחריף את התפשטות הנגיף.

כהן ברנדס, דובר המכון הלאומי לבריאות הציבור והסביבה, אמר כי "מסכות פנים במקומות ציבוריים אינן הכרחיות, על סמך כל העדויות העכשוויות".

"אין תועלת ואף עשויה להיות השפעה שלילית להן".

בשבדיה, שם התמותה מ-COVID-19 האטה, גורמי בריאות הציבור אומרים שהם לא רואים "שום טעם" לדרוש מאנשים לחבוש מסכות.

"עם מספרים שמצטמצמים מהר מאוד, אנו לא רואים טעם לחבוש מסכת פנים בשבדיה, אפילו לא בתחבורה ציבורית," אמר אנדרס טנגל, המומחה הבכיר ביותר בשבדיה במחלות זיהומיות

צמרת האימונולוגים והאפידמיולוגים הבכירים בעולם אינם יכולים להחליט אם המסכות עוזרות להפחתת התפשטות ה-COVID-19.

אכן, ראינו ארגונים כמו ארגון הבריאות העולמי וה-CDC משנים את דעתם פעם אחר פעם.

עבור האדם הממוצע זה מבלבל ומתסכל. זה גם קצת מפחיד, בהתחשב בכך שראינו אנשים שהוקעו בפומבי על כך שהם לא חובשים מסכה בזמן שהם מרימים שקית מצרכים.

האמת היא שהמסכות הפכו לנושא הטריז החדש, השלב האחרון של מלחמת התרבות.

מתנגדי המסכות נוטים לראות את חובשי המסכות כמתעלמים ברצון ממדע בסיסי. תומכי המסכה, לעומת זאת, רואים לעתים קרובות אנשים שמסרבים לחבוש כמסכני שלום הציבור.

אין הרבה קרקע אמצעית ואין דרך קלה ליישב את הדברים.

כולנו צריכים לצאת החוצה, ולכן בחלקנו כולנו נדרשים לחבוש את המסכה. או שלא.

ברור מהנתונים שלמרות שהתרשמותם של אמריקאים כ"בוקרים מורדים" שלא חובשים מסכה חזקה, הרי שהאמריקאים חובשים מסכות הרבה יותר מאשר אנשים רבים במדינות אירופה.

הסקרים מראים כי האמריקאים חובשים מסכות ברמות שיא, אם כי נותר חילוק פוליטי: 98 אחוז מהדמוקרטים מדווחים על חבישת מסכות בציבור לעומת 66 אחוז מהרפובליקנים ו-85 אחוז מהעצמאים. (מספרים אלה, ללא ספק, הם במידה מסוימת תוצר של דרישות המסכה בערים ובמדינות)

בין שאתם פרו-מסיכה או אנטי-מסכה, עובדת העניין היא שכיסוי פנים עבר פוליטיזציה במידה לא בריאה, מה שבעיקר מזהם את המדע עוד יותר.

ועתה רק נותר לשאול האם הדמוקרטים שמבקשים מהאמריקנים ללמוד ממדינות סקנדינביה בנושאי כלכלה וסביבה, יהיו מוכנים ללמוד מהם גם בנושאי בריאות?.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE