הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תכנית התמריצים החדשה: 400 דולר נוספים בשבוע לכל מובטל, ופטור זמני ממס הכנסה לעובדים
הנשיא טראמפ החליט לגמור את המשא ומתן המתיש בין הבית הלבן והקונגרס הדמוקרטי וחתם על צו מיוחד שנועד להזרים מאות מיליארדי דולרים לכלכלת ארה"ב, ולכיסי האזרחים

לאחר שהדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס ובסנאט לא הצליחו להגיע לפשרה בנושא חבילת הסיוע הרביעית שהייתה אמורה לסייע להתמודדות מול הנזקים הכלכליים המתמשכים של נגיף הקורונה, החליט הנשיא טראמפ להתערב וחתם מוקדם יותר הערב על צו נשיאותי מיוחד המעניק פטור ממס הכנסה לתקופה קצובה, והמחדש את הסיוע הפדרלי המעניק דמי אבטלה על סך של כ-400 דולרים כל שבוע עבור אלה שאיבדו את עבודתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההחלטה ההיסטורית נועדה להעניק מרווח נשימה נוסף לכלכלה לאחר שהתכנית שהדמוקרטים תכננו, שהייתה אמורה לעלות למשלם המיסים כ-3 טריליון דולרים ירדה מסדר היום מכיוון שלדעת בכירי הכלכלנים בבית הלבן לא היה בה הגיון של ממש. 

שר האוצר סטיב מנושין אף הודה כי מדובר בסכום "שאין מה לדבר עליו בכלל".

הצעדים הדרמטיים מכיוון וושינגטון מגיעים על רקע נתוני מקרו חיוביים במישור הכלכלי שהציגה כלכלת ארה"ב בחודשיים האחרונים בעודה מתאוששת אט אט מנגיף הקורונה. 

סביר להניח שהצעד האמיץ של הנשיא יזכה אותו בתמיכה גוברת בקרב מצביעים עצמאיים ובקרב ה'מתלבטים' כ-90 יום לפני הבחירות לנשיאות 2020.

400 הדולרים הנוספים כל שבוע יתווסו לכספי האבטלה שמחלקת כל מדינה לאזרחיה בנפרד.

נכון לעתה התגובות הדמוקרטיות להחלטה לא נשמעות בקול רם, וביידן עצמו מיאן להגיב להחלטה.

במקביל גורמים משפטיים העלו ספק אם לנשיא יש את הכוח להחליט כך על הדברים באופן חד צדדי, אך נראה שהמהלך צפוי יהיה לעבור עתירה משפטית במידה וזו תוגש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE