הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זעזוע בבית הספר היוקרתי בניו יורק: נחשפה רשת של התעללות מינית סדרתית שפעלה
בית הספר סיינט דייויד שבו למדו מספר מילדי נשיאי ארה"ב, וידוענים אחרים עומד בלב סערה ציבורית משעה שהתגלה כי מספר מורים בכירים בבית הספר ביצעו התעללות מינית שיטתית בנערים
סטודנט לשעבר בבית ספר פרטי במנהטן, טוען בתביעה מזעזעת על סך 20 מיליון דולרים כי הוא עבר התעללות מינית על ידי שלושה עובדים, כולל אחד ששמר לכאורה מזכרת מחרידה - ג'ינס שבו שיערו תפור לתוכם.

אנתוני פילייברטי הוא האדם השני התובע את בית הספר סנט דייוויד העולה כ-50,000 $ לשנה לתלמיד, על התעללות מינית בילדות.

"בתחילה, זה היה נעים להפליא. אתה הסתובבת סביב האחוזה הנעימה", אמר פילייברטי, שהשתתף בבית הספר היסודי של הבנים ששכן בשלושה בניינים עירוניים היסטוריים בסמוך למוזיאון גוגנהיים ברחוב 89 מזרח בניו יורק, משנת 1965 עד 1973.

האקדמיה לגילאי גן עד כיתה ח' המונה מבין תלמידיה את בנו של טום בריידי כסטודנט ואת ג'ון פ. קנדי ​​ג'וניור המנוח, התאימה לאביו של פילייבריטי שהיה מקדם קונצרטים ידוע ריימונד פילייברטי, שבין לקוחותיו היו ג'ודי גרלנד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



 
המחנך ריי בואונו, היה הראשון שהתעלל בו, טוען פיליבריטי בתביעה בבית המשפט העליון במנהטן שהוגשה נגד בית הספר על פי חוק קורבנות ילדים בניו יורק.
 
בואונו, בן ה-74, העומד בפני אישום בגין התעללות מינית בילדים במסצ'וסטס, עומד בלא יכולת לשלם ערבות בסך 50,000 דולר. 

לאחר מכן פגש פילייברטי את המורה לגיטרה צ'אק ג'ונס - שלכאורה סיפק לילד סמים, התעלל בו מינית שוב ושוב כשהיה 'מסטול' מכדי לזוז ובסופו של דבר הניע אותו למכור, חשיש וסמים אחרים מטעמו, על פי ניירות בית המשפט.

"הוא היה גאה בזה. הוא קרא לזה, 'הגברים הצעירים'.
 
"הוא קיבל כל כך הרבה כאלה שהוא הפך את זה להרגל", אמר פילייברטי.

ג'ונס היה מנשק אותו תוך שהוא מעביר עשן מריחואנה לפיו, ותוך שהוא גם מקיים יחסי מין עם המורה לצרפתית של סנט דייוויד צ'רלי ריץ' לפניו, אמר פילייברטי, שלטענתו ריץ' התעלל בו גם הוא.

"הם היו עושים מה שהם היו עושים, בודקים תגובות, דוחפים גבולות", אמר.

ההתעללות לכאורה התרחשה בדירתו של ג'ונס בה העביר שיעורי גיטרה לילדים - ושבה לכאורה אף שכב עם האקסית בת ה-14 של פילייברטי, מה שהביא לתלונות מבית הספר שלה לסנט דייויד, על פי התביעה.

"ראיתי כל כך הרבה ילדים מסנט דייויד שבאו והלכו לשם, לא חשבתי על זה כלום", אמר פילייברטי על ביקוריו בביתו של ג'ונס.

על פי החשד, מנהל בית הספר דייוויד יום טאטא את האירועים מתחת לשטיח. "אני יודע הכל על צ'אק ג'ונס", אמר לכאורה יום לפילייבריטי. "אתה לא צריך לדבר על זה."
יום ניהל את בית הספר משנת 1953 עד שנת 1990, ונפטר בשנת 2015, מכיוון שידע על המעשים הנוראיים הוא סידר מלגה לפילייבריטי עבור בית ספר יוקרתי ללימודי התיכון - זה היה "שוחד", טוען פילייברטי בתביעה, המאשימה את חטיבת הביניים סנט דייויד ברשלנות.
 
מאוחר יותר גורש פילייברטי מבית ספר התיכון אליו הלך בשל החזקת סמים, בעיות חרדה, דיכאון וכעס, כולם תוצר של ההתעללות שהכניסה אותו ל"ספירלה של 20 שנה של ניסיון לדחוף למטה ולחיות עם משהו שלא יכולתי לדבר איתו על אף אחד, שרדף אותי".

עורך הדין גיל סנטמארינה אמר כי "מה שחווה הלקוח שלנו וחבריו לכיתה הייתה בריכת שחייה שמעט מהם יצאו ממנה ללא פגע." "יש לתת את הדין".

פילייברטי, אב נשוי לשניים העובד בתחום בנקאות למשכנתאות, לא חשף לאף אחד את ההתעללות לכאורה, עד שראה סיפור בעיתון הניו יורק פוסט על האשמות אחרות בסנט דייוויד.

פילייברטי בכה כשהפציר בקורבנות אחרים לדבר.

"בסופו של יום, אם כי קשה וכואב, אתה תרגיש הרבה יותר טוב לאחר שתדבר. ומעולם לא חשבתי שזו אפשרות", אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE