הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר ההגנה האמריקני: "לא בטוחים אם זו תאונה או פיגוע מכוון"
מארק אספר, שר ההגנה האמריקני הופיע במהלך הערב בטלוויזיה האמריקנית במטרה ליישר קו עם הבית הלבן בנושא הפיצוץ שהרעיד את לבנון. הודיע כי ארה"ב תשמח לחקירה בינלאומית

שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, הופיע בשבת בערב בערוץ פוקס-ניוז כדי להסביר את הפער בין ההצהרות הרשמיות של ממשלת לבנון כי הפיצוץ בנמל ביירות ב-4 באוגוסט היה תאונה המבוססת על "רשלנות קשה" ובין ההצהרות הראשוניות של הנשיא טראמפ כי מדובר במתקפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כידוע, הרבה גבות הורמו לאחר שהנשיא הודיע במסיבת העיתונאים של הבית הלבן בשעות שאחרי הטרגדיה שהותירה מעל ל-150 הרוגים, כי "נראה שהם היו תחת מתקפה. זו הייתה פצצה מסוג כלשהו".

בימים שלאחר מכן גם טראמפ וגם הפנטגון ניסו למתן את ההצהרות, עכשיו הראיון עם אספר הבהיר כי העמדה הרשמית של הפנטגון היא כי הם אינם יודעים אם מדובר ב"פיגוע מכוון או בתאונה".

"בשורה התחתונה אנחנו עדיין לא יודעים. אתה יודע, ביום הראשון, כמו שאמר הנשיא טראמפ, חשבנו שאולי מדובר בתקיפה. חלק מאיתנו צפו שזה יכול להיות למשל משלוח נשק לחיזבאללה שהתפוצץ. אולי מתקן ייצור", אמר אספר.

בהתייחס לחזבאללה הדגיש כי "חלק העריכו שזה יכול להיות אולי מתקן לייצור פצצות של חיזבאללה".

"אני עצמי אמרתי בעבר שזה נראה כמו תאונה" המשיך אספר שנדמה לרגע כאילו סטה מהקו של הנשיא, ומיד חזר ואמר כי "זה מצער שכמה בתקשורת ניסו ליצור חלוקות בתוך הממשל, אולי ביני לבין הנשיא ואחרים".

"זה פשוט לא נכון. זאת אומרת, האמת של העניין היא שזו טרגדיה גדולה. תחת הנהגת הנשיא אנו נעשה כמיטב יכולתנו לעזור לעם הלבנוני ולעשות את מה שנכון".

מאז שהתברר כי היו אלה 2,750 טון אמוניום חנקתי שעמדו ללא שמירה במשך יותר מ-6 שנים במחסן בנמל, יש הטוענים כי ייתכן והופעלה כמות גדולה של זיקוקים באותו מתחם ליד החומר הנפיץ.

בתוך כך, למרות הפגנות שהתחוללו בתגובה לרשלנות ממשלתית שאפשרה לאחסן 2,750 טונות של אמוניום חנקתי בצורה לא בטוחה, דחה נשיא לבנון, מישל עון, את הקריאות לחקירה בינלאומית כ"בזבוז זמן ".

"המטרה של קריאה לחקירה בינלאומית בעניין הנמל היא בזבוז זמן", ציין משרד התקשורת של הנשיא.

עדיין לא ברור אם וושינגטון תוסיף לחץ על ממשלת לבנון לאפשר לצוות בינלאומי לעמוד בראש חקירה רשמית.

בהתחשב בטענות התקשורת הנוכחיות כי חיזבאללה ביצע גם פעולות בנמל, סביר להניח שהממשל ידחוף לחקירה עצמאית מבחוץ על הגורם למה שהוכר כפיצוץ החימוש הגדול ביותר שאינו צבאי בהיסטוריה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE