הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמה משונה: ירידה במספר הנוסעים בארה"ב, זינוק בכמות כלי הנשק שנתפסו בנמלי התעופה
העובדה שיותר ויותר נוסעים נתפסים עם כלי נשק בעמודת הבידוק, דווקא בזמן שכמות הנוסעים צנחה לשפל היסטורי, מעלה שאלות רבות בפני עצמה. אך העובדה ש-80% מכלי הנשק שנתפסו היו טעונים היא זו שגורמת לראשי המנהל לדאגה עמוקה: "זו פשוט תאונה שמחכה לקרות", הסביר ראש ה-TSA

ענף התעופה נפגע קשות ממגפת הקורונה, ולמרות העובדה שכמות הנוסעים ברחבי ארצות הברית צנחה בחודשים האחרונים, נתוני מנהל הבטיחות בתעבורה (TSA) חושפים מגמה מדאיגה במיוחד: זינוק במספר כלי הנשק שנתפסים בעמדות הבידוק הביטחוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אקדח שנמצא בתיקו של נוסע בנמה"ת JFK, אשתקד (צילום: TSA)

 

במהלך חודש שעבר אותרו 15.3 כלי נשק על כל מיליון נוסעים שעברו בעמדות הבידוק הביטחוני בנמלי התעופה השונים ברחבי ארצות הברית. לשם השוואה, ביולי 2019 הנתון עמד על 5.1 כלי נשק על כל מיליון נוסעים.

העובדה שנוסעים מנסים לעלות למטוסים עם אקדחים וכלי נשק נוספים היא מדאיגה בפני עצמה, אך מסתבר שיש נתון מדאיג עוד יותר: 80% מכלי הנשק שנתפסים היו טעונים.

 

 

מנהל ה-TSA, דיוויד פקוסקי, הביע דאגה עמוקה מהתופעה, והזכיר שסוכניו "גם ככה עובדים בתנאים קשים בשל המשבר, אף אחד לא צריך להוסיף תנאים קשים נוספים. אבל מה שבאמת מדאיג זה ה-80% מכלי הנשק שטעונים, זו פשוט תאונה שמחכה לקרות".

 

עובדי ה-TSA בנמל התעופה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להבהיר כי הטסת כלי נשק אינה עבירה, אולם רק בתנאים מסוימים: בראש ובראשונה, אסור שכלי הנשק יהיה טעון, והוא חייב להיות נעול בתוך קופסה או תיבה. יתרה מכך, בשום מקרה אסור לעלות למטוס עם כלי הנשק, אך מותר לשלוח אותו ביחד עם המזוודות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE