הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהומות אלימות בשיקגו: 13 שוטרים נפצעו, יותר ממאה עצורים
חמוש שהסתובב באזור מרכז העיר נורה ע"י המשטרה, אולם הרשתות החברתיות הופצו בשמועות לפיהן "נער בן 15 נרצח", ובתוך זמן קצר מאות החלו להתפרע ולבזוז. מפקד המשטרה: ""זו לא הייתה הפגנה, אלא אירוע שכל כולו פשיעה"

מהומות אלימות נרשמו אמש (ראשון) בעיר הגדולה באילינוי, שיקגו - שעות בודדות לאחר שצעיר חמוש נורה בידי המשטרה. מאות אנשים יצאו לרחובות העיר והחלו לבזוז ולהסב נזק לבתי עסק, ככל הנראה בעקבות השמועות ברשתות החברתיות, לפיהן הקורבן הוא נער בן 15.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהומות אלימות בשיקגו (צילום: AP)

 

בסופו של דבר, המהומות הסתיימו עם פציעתם של 13 שוטרים, ויותר ממאה מתפרעים נעצרו. דיוויד בראון, מפקד המשטרה המקומית, התייחס לאירועים האלימים ואמר: "זו לא הייתה הפגנה, אלא אירוע שכל כולו פשיעה. אותם פושעים יצאו לרחובות כשהם בטוחים שלא תהיינה השלכות למעשיהם, ואני מסרב בכל תוקף לאפשר לאותם מעשים של פחדנות להחזיק בעיר כבת ערובה".

גם ראשת העיר המקומית, לורי לייטפוט, גינתה את המהומות: "התעוררנו הבוקר לתחושת הלם. אין לזה שום קשר לשמירה על חופש הביטוי, זוהי התנהגות של פושעים", היא אמרה.

 

בעל עסק מנקה את שברי הזכוכית מחוץ לחנות במרכז העיר שיקגו (צילום: AP)

 

כאמור, מה שככל הנראה הצית את שרשרת האירועים הוא האירוע שהתרחש בשעות הצהריים המאוחרות. במוקד המשטרה התקבלו מספר דיווחים על גבר שמסתובב במרכז העיר עם אקדח בידו. תיאורו נמסר לשוטרים, ובתוך דקות ניידת הבחינה באדם העונה לתיאור זה בסמוך למקום הדיווח.

השוטרים ניסו לעצור אותו, אולם הוא פתח במנוסה ובשלב מסוים ירה לעבר השוטרים. בתגובה, השוטרים פתחו באש לעברו ופגעו בו. במשטרה מסרו (רק היום) כי מדובר בגבר בשנות ה-20 לחייו, ושאקדח נמצא בזירת האירוע. עוד הוסבר כי החשוד נעצר בעבר 4 פעמים, ושהוא פונה לבית החולים. עדכון על מצבו לא נמסר, אך בתקשורת המקומית דווח כי לא נשקפת סכנה לחייו.

שלושה שוטרים נפצעו במהלך המרדף, והם פונו לבית החולים במצב קל. במשטרה אף הוסיפו כי בהתאם לנהלים, השוטר היורה יועבר לתפקיד חלופי עד תום החקירה.

 

אחת החנויות בשיקגו שניזוקה בעקבות המהומות (צילום: Getty Images)

 

מפקד המשטרה בראון הוסיף כי זמן קצר לאחר הירי, הרשתות החברתיות הוצפו בשמועות לפיהן "משטרת שיקגו ירתה והרגה נער בן 15 ממוצא אפרו-אמריקאי". במהרה, הפוסטיים ה"חושפים את זהות הנרצח" הפכו לקריאה לצאת לרחובות ולבזוז.

בשעות הלילה המאוחרות החלו להתקבל דיווחים על התפרעויות במספר מוקדים, ולפחות שני שוטרים שהגיעו לאחד המוקדים נפגעו מבקבוקי זכוכית שנזרקו לעברם. אחד נזקק לתפרים בראש, ואילו השני סבל משבר באף בעקבות הפגיעה.

 

 

עוד מספר בראון כי במקרה אחר, שוטרים הבחינו בגבר שהולך ברחוב עם קופה של חנות, וכאשר הם ניסו לעצור אותו אש נפתחה לעברם (הם לא נפגעו, אולם מאבטח של עסק ועובר אורח כן נורו). בסך הכל נפצעו 13 שוטרים במהלך הלילה. ראוי לציין כי מהומות אלימות נרשמו גם הבוקר, אם כי הרבה פחות מאלו שהתרחשו במהלך הלילה.

בעקבות הלילה הקשה שעבר על שיקגו, מפקד המשטרה בראון הכריז על נוכחות מוגברת של רשויות החוק, בייחוד באזור מרכז העיר (אזור ה'לופ' המפורסם), החל מהשעה 8:00 בלילה ועד השעה 6:00 בבוקר למחרת, עד להודעה חדשה: "זוהי עיר יפיפייה, ומשטרת שיקגו לא תיתן לעבריינים להרוס עבודה קשה של דורות רבים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE