הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: תחלואת הקורונה זינקה למרות ירידה של 42% במספר הבדיקות
שתי המגמות המדאיגות נרשמו במקביל בשבועיים האחרונים, ורק ביום שבת האחרון נקבע שיא חדש לאחר שיותר ממחצית הבדיקות חזרו כחיוביות. אפידמיולוגית מקומית הסבירה שהחשש הגדול הוא שהתלמידים 'יעזרו' להפיץ את הנגיף: "חייבים להוריד את התחלואה כדי לפתוח את בתי הספר בצורה בטוחה"

רשויות הבריאות בטקסס ממשיכות לגלות דאגה לקראת פתיחת שנת הלימודים, וזאת על רקע העלייה המשמעותית בתחלואת נגיף הקורונה במהלך השבועות האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

שני נתונים קריטיים ממחישים את המגמות המדאיגות: הראשון הוא שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע ב-7 הימים האחרונים. לפני שבועים (השבוע שהסתיים ב-25 ביולי) הנתון עמד על כ-14% ברחבי טקסס. במהלך סוף השבוע עדכנו רשויות הבריאות בטקסס כי בשבוע האחרון (זה שהסתיים ביום שבת ה-8 באוגוסט) הנתון כבר עומד על כ-20%.

כאשר מציגים את המגמה, יש שיגידו שניתן להסביר אותה באמצעות העלייה במספר הבדיקות שבוצעו. למעשה, זה היה הטיעון המרכזי כאשר תחלואת הנגיף זינקה במספר מדינות, למשל פלורידה, מאז חג ה"ממוריאל דיי" בשלהי חודש מאי.

אך טיעון זה כלל לא רלוונטי עבור העלייה בתחלואה שנרשמה בטקסס בשבועיים האחרונים, שכן בשבוע שהסתיים ב-8 באוגוסט בוצעו, בממוצע, 36,255 בדיקות קורונה בכל יום. לשם השוואה, מדובר בירידה של 42% לעומת הממוצע היומי בשבוע שהסתיים ב-25 ביולי - 62,516 בדיקות.

אם לא די בכך, ביום שבת האחרון נקבע שיא חדש כאשר יותר מחצי מתוך כ-14 אלף בדיקות שבוצעו, חזרו כחיוביות.

 

הסוגיה הפכה לקריטית עוד יותר לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה (צילום: AP)

 

שתי המגמות מדאיגות כל אחת בפני עצמה, אך כאשר משלבים אותן יחדיו ניתן לראות בבירור כי טקסס לא מצליחה להתקדם במאבק כנגד הקורונה. והדבר הופך למדאיג עוד יותר כאשר בתי הספר צפויים להיפתח מחדש בתוך מספר שבועות.

"פתיחת בתי הספר היא בעיה מסובכת ביותר", מסבירה קתרין טרויסי, אפידמיולוגית בחוג לבריאות הציבור באוניברסיטת טקסס, "הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה להוריד את תחלואת הנגיף כדי לאפשר [לתלמידים] לחזור בצורה בטוחה. יש הרבה סיבות לפתוח את בתי הספר, שכן ילדים, בייחוד הקטנים ביותר, זקוקים למסגרת. אבל אנחנו גם מגלים יותר ויותר מידע על כך שילדים פגיעים ועלולים להידבק בנגיף, והחשש הגדול הוא שהם 'יעזרו' לנגיף להתשפט בתוף הקהילה", היא הסבירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE