הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחילי היתושים מכים בעוצמה בבתי מגורים בדרום קליפורניה: ילד חלה בקדחת הנילוס המערבי ואושפז בעקבות עקיצה
מגמת עליה בשיעור פי 5 בנוכחות החרקים מוצצי הדם ברחבי האזור. בתגובה הרשויות מפצירות בתושבים למרוח תרחישי הגנה כנגד מה שהוגדר כ"איום בריאותי חמור", ולוודא שאין מאגרי מים עומדים במקום מגוריהם. בחודש שעבר אובחנו שני תושבי הוואלי כנשאי הנגיף

ילד במחוז אורנג' שבדרום קליפורניה, אובחן כנשא נגיף קדחת הנילוס המערבי במה שהיווה את מקרה ההידבקות הראשון ברחבי המחוז השנה.

הרשויות המקומיות טרם מסרו פרטים מזהים נוספים בנוגע לילד, כמו גילו ומינו, למעט העובדה שהוא אובחן כחיובי במהלך השבוע שעבר ומתאושש מהמחלה לאחר שאושפז כתוצאה ממנה. 

בסה"כ, מתחילת השנה, זוהו עד כה עשרה מקרים של הידבקות בנגיף הקדחת המערבי ברחבי מדינת קליפורניה. כזכור, על שניים מהם שאובחנו בוואלי לוס אנג'לס, דווח לפני כשבועיים. במקרה אחד מדובר היה באדם מבוגר ללא מחלות רקע אשר אושפז בתחילת חודש יולי עם בעיה נורולוגית ונמצא כיום בשלבי התאוששות. המקרה השני זוהה שלושה שבועות לאחר מכן, כאשר אדם שתרם דם אובחן בבדיקות כנשא הנגיף. 

במהלך השנה שעברה כולה, אובחנו במחוז אורנג', שבעה מקרי הידבקות בנגיף, מתוכם חולה אחד הלך לעולמו.  

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כמו במחוז לוס אנג'לס, גם באורנג', הרשויות מדווחות כי בשבועות האחרונים ישנה פעילות גבוהה של נחילי יתושים באזורי מגורים. על פי לשון ההודעה, ישנה עליה בשיעור של פי 5 ביחס לשנים קודמות.

חשוב לציין שאין תרופה ישירה או חיסון כנגד הנגיף, ובעוד שרוב הנדבקים כלל לא יחוו תסמינים, 20 אחוזים מתוכם עלולים לפתח חום ותופעות לוואי נוספות כמו כאב ראש, כאב גוף, סחרורות, עייפות ופריחה בעור, כל זאת לתקופה שבין ימים בודדים לחודשים. מקרים חמורים וקיצוניים יותר עלולים להביא לאשפוז חולשה בשרירים, תרדמת ואף מוות.

וירוס הנילוס המערבי הוא גורם מוביל בזיהום חמור של מערכת העצבים בקרב מבוגרים מעל גיל 50 במחוז לוס אנג'לס. הוא מועבר לבני אדם ובעלי חיים על ידי עקיצה של יתוש נגוע.

עד היום למעלה מ-75 אחוזים ממקרי ההידבקות המדווחים במחוז לוס אנג'לס הוגדרו כחמורים כאשר מתוכם 7 אחוזים הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכים. 

קדחת הנילוס המערבי היא מחלה אופיינית לתקופה הנוכחית במחוז אורנג', והיא מכה באזור בתחילת חודשי הקיץ עד לבוא הסתיו", מסר ראש מחלקת הבריאות הציבורית במחוז, ד"ר קלייטון צ'או שהוסיף כי על הציבור לנקוט במספר נהלי זהירות על מנת להמנע מעקיצות היתושים הנשאים. 

יצויין כי לא כל החומרים דוחי היתושים, יעילים במצב הנוכחי ולכן מומלץ לוודא שהם מכילים את החומרים הבאים : DEET, PICARDIN, IR3535 וכן שמן לימונים.

גם במחוז לוס אנג'לס הצטרפו לאותה קריאה, ובהודעת רשויות הבריאות בחודש שעבר נמסר כי "קדחת הנילוס המערבי ממשיכה להוות איום בריאותי חמור בקרב תושבי מחוז לוס אנג'לס. אנו מפצירים בתושבים לכסות, לנקות או להיפטר מכל חפץ שיכול לאגור בתוכו מים עומדים שעלולים לסייע בהתרבות היתושים. התנהלות זו חשובה כעת יותר מאי פעם, מאחר שבימים אלו אנו שוהים בבית ברוב שעות היום".

הרשויות בדרום קליפורניה פועלות באופן אינטנסיבי במטרה לאתר מקורות מים עומדים כמו מרזבים, תעלות ביוב ובריכות לא פעילות, אך החשש העיקרי הוא מהתרבות היתושים במתחמי המגורים הפרטיים של התושבים, אליהם מן הסתם אין גישה, ולכן נדרשת תשומת לב לכך מצד הציבור. "ללא שיתוף פעולה מצד התושבים, לא ניתן יהיה לצמצם את אוכלוסיית היתושים במחוז".

"אנחנו נמצאים כרגע בשיא העונה במחוז ועל התושבים להגן עצמם מעקיצות יתושים נושאי הקדחת על ידי שימוש בתכשירי מניעה מאושרים", הבהירו נציגי רשויות הבריאות. 

המלצות נוספות הן לוודא שהדלתות והחלונות סגורים היטב מפני חדירים החרקים, ותיקון או החלפת כל מחיצה בעל חורים. כמו כן, הודגשה חשיבות תחזוקת הבריכות הפרטיות, החלפת מים תדירה בפינות האכלה לבעלי חיים, והתייעצות עם המדביר הביתי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE