הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו: לאחר גל השמועות מעבדת ווהאן פותחת שעריה לראיון מצולם עם התקשורת האמריקנית - "אנחנו שעירים לעזאזל"
מחקר על נגיפי קורונה? מה פתאום. ידע מוקדם על התפשטות הנגיף הגיע אלינו רק ב-30 בדצמבר. בראיון מצולם ראשון עם התקשורת המערבית ראשי מעבדת ווהאן מכחישים כל קשר "100 אחוז שהנגיף לא יצא מכאן", ובכל זאת ממשיכים לסרב לחקירה בינלאומית

בראיון בלעדי לחדשות NBC ביום שני, אמרה מנהלת מעבדת הביולוגיה-רמה 4 שבווהאן, וואנג יאנג, וסגן מנהל המעבדה יואן ז'ימינג כי המתחם הפך למוקד לא הוגן של "תיאוריות קונספירציה" מסוכנות, זאת בעקבות הצעות שירותי המודיעין של מדינות המערב כי המעבדה היא מקור ההתפשטות הוויראלית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"חבל שהפכנו להיות השעיר לעזאזל למקור הנגיף," אמרה וואנג בראיון המצולם הנדיר והוסיפה כי "כל אדם בהכרח ירגיש כועס מאוד או שלא יבין כשמוטלות עליו האשמות לא מוצדקות או זדוניות בעת ביצוע מחקר ועבודה בנושא המאבק נגד הנגיף".

"הדגשתי שוב ושוב כי ב-30 בדצמבר קיבלנו את הדגימות של דלקת ריאות דמוית SARS או דלקת ריאות מסיבה לא ידועה שנשלחו מבית החולים", הוסיף סגן המנהל יואן.

"לא נתקלנו בווירוס הקורונה לפני כן, אין מצב שהוא הודלף מהמעבדה", טען המדען.

עם זאת, התברר בעבר כי המעבדה החזיקה דגימת וירוס קורונה שהייתה 96.2 אחוז זהה ל- Covid-19 במשך כמעט עשור. דבר שעורר את הספקולציות לגבי מקור הנגיף - מספר חוקרים ומדענים בולטים ציינו כי יש לחקור את המעבדה בהתחשב בעובדה זו.

 

ראיון עם מנהלת המכון הווירולוגי בווהאן

בנוסף, דיווחים קודמים העלו כי המכון קיבל משלוח של כמה מהפתוגנים הקטלניים בעולם שבועות ספורים לפני פרוץ הנגיף וידוע גם כי המעבדה התעסקה בפתוגנים טבעיים במטרה להפכם לזיהומים יותר.

גם אנשי מודיעין ברחבי העולם קראו לחקור את מעבדת ווהאן כאשר וירולוגים סיניים נמלטו לאחרונה מהונג קונג עם ראיות נגד המפלגה הקומוניסטית הסינית בנוגע לתפקידה במפנדה COVID-19.

ארגון הבריאות העולמי התלונן בעבר כי סין "לא הוזמנה" לחקור את ההתפרצות. עמדה שזכתה לביקורת שכן נראה כי הארגון הבינלאומי מדובב את 'דף המסרים' של המפלגה הקומוניסטית.

בחודש שעבר הודיע ארגון הבריאות העולמי כי הוא לא יבקר במכון לווירולוגיה של ווהאן במהלך חקירת מקורו של הנגיף, למרות הראיות שהובאו לעיל.

 

 

צוות תכנית ה-TODAY מקבל גישה למתקנים הרגישים

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE