הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מיכלים כימיים מסוכנים עדיין דולפים"
הצוותים האיטלקיים והצרפתיים בלבנון מודים כי ישנם חומרים כימיים רעילים הדולפים מהמכליות בנמל. "ישנה נוכחות של מכולות עם סמל הסכנה הכימית", אמר מומחה כימיקלים צרפתי שעבד במקום. "יש גם נוזלים דליקים אחרים במכולות אחרות, וסוללות או מוצרים מסוג אחר העלולים להגביר את הסיכון לפיצוץ אפשרי".

מאמץ הניקוי המתמשך בסביבת ההרס המסוכנת והרעילה בנמל ביירות נמשך.

על פי דיווחים באתרי חדשות צרפתיים מסתבר כי מכולות של חומרים כימיים עדיין דולפות באיזור הפגיעה בנמל ומהוות אתגר לצוותים הפועלים במקום בניסיון לנקות את מה שנחשב לפיצוץ התחמושת הגדול ביותר שאינו צבאי בהיסטוריה המתועדת.

"מומחים כימאים וכבאים פועלים לאבטחת לפחות 20 מכולות כימיות מסוכנות בנמל ביירות לאחר שנמצא כי אחד ממשיך לדלוף", כך מדווחים אנשי צוות הניקיון הצרפתי לסוכנות הידיעות AP.

צוות בינלאומי, כולל מומחים מצרפת, פועל להערכת הסיכון של החומרים המסוכנים שעלולים לדלוף בנמל ההרוס.

בחלק מהמקרים נמצאו מכולות כימיות מנוקבות בעקבות הפיצוץ של למעלה מ-2,700 טון אמוניום חנקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"המומחים הכימיים הצרפתיים והאיטלקיים העובדים בין שרידי הנמל זיהו עד כה למעלה מ 20 מכולות הנושאות כימיקלים מסוכנים", ממשיך AP.

"ישנה נוכחות של מכולות עם סמל הסכנה הכימית", אמר מומחה כימיקלים צרפתי שעבד במקום.

"יש גם נוזלים דליקים אחרים במכולות אחרות, וסוללות או מוצרים מסוג אחר העלולים להגביר את הסיכון לפיצוץ אפשרי".

צוות תגובה בינלאומי העובד עם הרשויות בלבנון מנסה לזהות ולהכיל חומרים כימיים שהודלפו מחשש שפליטת גזים מסוכנים לאוויר העיר בעקבות התאונה הקטלנית ביום שלישי האחרון תסכן חיי רבים.

נכון לעתה מניין ההרוגים עלה ללמעלה מ-200, כולל יותר מ-6,000 פצועים, רבים מהם במצב קשה.

עדיין לא ברור מה התחיל את השריפה הקטלנית שהפיצה את האמוניום החנקתי נפץ מאוד. עם זאת בתקשורת הלבנונית כמו גם ברויטרס דיווחו באופן נרחב כי השריפה החלה לאחר שבוצעו עבודות ריתוך במחסן המכיל את התרכובת הכימית הנדיפה.

נראה כי לצוות הריתוך לא היה מושג לגבי החומרים הדליקים שבאזור. לפי הדיווחים, עבודות תחזוקה על דלת מחסן 12 - המקום בו כיום ישנו מכתש ענק ששינה לנצח את הנמל ואת קו החוף, היא מקור הבערה.

על פי הדיווחים, נציגי נמל ניסו להזהיר את גורמי הממשל הבכירים ואת הרשות השופטת בלבנון במשך שנים כי האמוניום החנקתי שנאגר במקום מאז 2013 בתנאים לא בטוחים, הינו פצצת זמן מתקתקת בקרבם בלא הצלחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE