הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: דו"ח חדש חושף זינוק בתחלואת הנגיף בקרב ילדים
האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים הצביעה על עלייה של 90% בתחלואת הנגיף בקרב צעירים במהלך החודש האחרון. נתון זה כמובן מעורר דאגה לקראת פתיחת בתי הספר בחלק מהערים

עם יותר מחמישה מיליון נשאי הנגיף מתחילת המשבר, אין כל ספק שארצות הברית הפכה למוקד הקורונה העולמי. אם לא די במספרים, מה שמעורר דאגה רבה בקרב רופאים ואנשים נוספים במערכת הבריאות, היא העלייה בתחלואת הנגיף בקרב צעירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

דו"ח משותף של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics) ואיגוד בתי החולים לילדים (Children's Hospital Association) מצביע על עלייה של 90% בתחלואת הנגיף בקרב צעירים, במהלך ארבעה השבועות האחרונים.

"קבוצת הגיל הזו אומנם מהווה רק 9.1% מכלל נשאי הנגיף במדינות שבהן נמסרים דיווחים לפי גיל. כלומר, מתחילת המשבר אובחנו יותר מ-380 אלף צעירים", נכתב בדו"ח.

על אף המגמה המדאיגה, ישנן גם בשורות חיוביות בדו"ח. כך למשל, מבחינת התמותה, צעירים בני 19 ומטה מהווים עד 0.4% בלבד מכלל קורבנות הקורונה בארה"ב. ב-19 מדינות כלל לא דווח על מקרי מוות בקבוצת הגיל הזו. בנוסף, חשוב להסביר כי ההגדרה של "צעירים" משתנה בכל מדינה ומדינה (אם כי ברוב המדינות ההגדרה היא בני 18 ומטה).

"אני חושש שנראה התפרצות נוספת בחודש הבא, וכזו שתהיה גדולה בהרבה לעומת מה שראינו אחרי הממוריאל דיי", מסביר מייקל אוסטרהולם, מנהל המכון למחקר ומדיניות מחלות זיהומיות (Center for Infectious Disease Research and Policy).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE