הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזמן שרוסיה מכריזה על חיסון מספר הנדבקים העולמי מטפס ל-20 מיליון
"העניין הוא לא להיות ראשונים עם חיסון", טוען מזכיר שירותי הבריאות האמריקניים "העניין הוא לקבל חיסון שהוא בטוח ויעיל לעם האמריקני ולאנשי העולם"

בזמן שרוסיה הפכה היום למדינה הראשונה שאישרה חיסון נגד הנגיף, מספר מקרי ה-COVID 19 המאושרים ברחבי העולם הגיע לשיא של 20 מיליון, יותר ממחציתם מארצות הברית, הודו וברזיל.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי אחת משתי בנותיו הבוגרות כבר חוסנה בחיסון הטרי והוא מרגיש יעיל "היא מרגישה טוב ויש לה מספר גבוה של נוגדנים"  שיתף הנשיא.

רוסיה  שמדורגת במקום הרביעי בעולם דיווחה על יותר מ -890,000 מקרים , כך עולה מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס המציגים מקרים מאושרים העולים על 20 מיליון בשאר העולם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בזמן שלקח כחצי שנה להגיע לעשרה מיליון מקרים מאז שהנגיף הופיע לראשונה במרכז סין בסוף השנה שעברה,  המספר הוכפל במעט יותר משישה שבועות.

מניתוח נתונים של AP  עד ה- 9 באוגוסט עולה כי ארה"ב, הודו וברזיל היוו יחדיו כמעט שני שליש מכלל ההדבקות שדווחו מאז ה- 22 ביולי.

גורמי הבריאות מאמינים כי המספר האמיתי של האנשים שנדבקו בנגיף הוא אף גבוה בהרבה מנתונים אלה, בהינתן מגבלות הבדיקה ובשל כך ש עד 40% מהסובלים מהנגיף אינם מראים תסמינים.

כתוצאה מכך, המירוץ לפיתוח החיסון עלה בראש סדר היום הבריאותי בקרב מחזיקי האג'נדה הגיאו-פוליטית, זאת אף על פי שהאו"ם הזהיר כי החיסון חייב להיות נגיש לכל כיס ולא רק לבעלי ההון.

לטענת פוטין החיסון הרוסי עבר את הבדיקות הדרושות ומציע חסינות מתמשכת מהנגיף. אולם המדענים המקומיים והעולמיים ממשיך להזהיר מפני החיפזון בשימוש בחיסון לפני שלב 3, אשר  בדרך כלל חודשים ומעורבים בו אלפי אנשים.

"העניין הוא לא להיות ראשונים עם חיסון", אמר היום (שלישי) מזכיר שירותי הבריאות האמריקניים, אלכס אזאר, במהלך ביקורו בטייוואן כשנשאל על החיסון הרוסי. "העניין הוא לקבל חיסון שהוא בטוח ויעיל לעם האמריקני ולאנשי העולם."

בארה"ב יש חצי תריסר מועמדים לחיסון בפיתוח, סין החלה בחיסונים עם חיסון ניסיוני ובמדינות אירופה נערכו מספר ניסויים.

באירופה, מדינות שככל הנראה קיבלו את התפרצויותיהן תחת שליטה , בפריסה ארצית והסירו מגבלות ציבוריות רבות, פעלו למניעת התחדשות הנגיף. פינלנד הצטרפה לצרפת ולגרמניה והכריזה שתבחן נוסעים ממדינות בסיכון עם הגעתם.

בספרד, אשר יחד עם איטליה נפגעה בצורה הקשה ביותר כאשר הנגיף התפרץ לראשונה ביבשת, יש כיום רב המקרים המאושרים במערב אירופה-  כמעט 323,000. זאת כאשר מספר המקרים החדשים עלה בהתמדה בספרד מאז הסגר הקפדני שנמשך שלושה חודשים.

ביוון ששמרה על מקרי דיווחים נמוכים יחסית בזמני השיא של המגיפה האירופית, הממשלה הודיעה היום על צעדים חדשים אשר כוללים: סגירת בארים, מסעדות ובתי קפה במספר אזורים בין חצות לשעה 7 בערב למניעת ההתפרצות.

גם בהודו מספר המקרים החדשים המדווחים מדי יום ממשיכים לעלות ומגיעים לממוצע מתגלגל של 58,768 בשבעה ימים.

דווקא בארה"ב, שעד כה יש יותר מ- 5 מיליון מקרים מאושרים, הממוצע היומי ירד מאז ה -22 ביולי, אך הוא עדיין גבוה מעל 53,000.

בדרום אפריקה, המדינה עם המספר הגדול ביותר בעולם של חולי איידס, יש יותר מחצי מיליון מקרים, אשר שיבשו את אספקת התרופות האנטי-טרו-ויראליות, דבר אשר על פי סוכנות האו"ם עלול להוביל ל 500,000 מקרי מוות נוספים הקשורים באיידס.

סגירת גבולות, מסכות, סגר ונתוני התשפטות הפכו להיות  חלק מהלייף סטייל הנוככחי, בזמן שהנושאים הדליקים פויטית נדחקים הצידה.

בעוד שסקרי החדשות מראים שלפחות 49 מנהיגי בריאות הציבור, ברחבי 23 מדינות, התפטרו, פרשו או פוטרו מאז אפריל.  זאת כשהרשימה גדלה ביותר מ- 20 איש מאז יוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE