הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפו פרטים חדשים על תקרית הירי מחוץ לבית הלבן
מהשירות החשאי נמסר כי סוכן אחד פונה לבית החולים, אך לא ברורה חומרת פציעתו. מצבו של החשוד מוסיף להיות קשה, וחרף פרסום שמו, רשויות החוק עדיין לא יודעות לומר מה הוביל אותו לתקוף את הסוכן. "החשוד זינק לעבר הסוכן וביצע תנועה של שליפת נשק מבגדיו. לאחר מכן הוא נכנס לעמדת ירי", סיפר בכיר בשירות החשאי

האיש שנורה אתמול (שני) מחוץ לבית הלבן ע"י סוכן שירות החשאי - אירוע שגרם לפינוי של הנשיא טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים - איים לפגוע באנשים בדקות שקדמו לירי, כך על פי הפרסומים בסוכנות הידיעות AP.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוכן השירות החשאי מבקש מהנשיא להתפנות מהחדר. בעיגול הקטן: זירת הירי בחשוד (צילום: Getty Images / רויטרס)

 

כזכור, בהלה קלה נרשמה כאשר סוכן השירות החשאי עלה לפודיום וביקש מהנשיא להתפנות מהמקום באופן מיידי. רגעים אלו תועדו, שכן מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי בכלל הרשתות.

באופן רשמי, משטרת וושינגטון די. סי. הסתפקה בהודעה קצרה, לפיה החשוד - מיירון באסיל ברימן בן ה-51, תושב העיירה פורסטוויל שבמרילנד, נעצר בגין תקיפת שוטר, והוא מאושפז במצב קשה בעקבות אירוע הירי אתמול.

 

 

טום סאליבן, בכיר בשירות החשאי, סיפר שברימן הגיע לפינת רח' 17 ושדרת פנסילבניה (שבה נמצאת הבית הלבן), וניגש לסוכן של השירות החשאי. הוא סיפר לסוכן שיש לו כלי נשק, ואז זינק לעבר הסוכן, שהספיק לירות בו פעם אחת. העובדה שהחשוד טען שהוא חמוש היא קריטית, שכן בזירת האירוע לא אותר כלי נשק כלשהו. אגב, גם כאשר הנשיא טראמפ שב לחדר התדרוכים, הוא טען שירו בחמוש.

ב-AP דווח כי בדו"ח האירוע הסוכן אכן טען שהחשוד אמר שהוא חמוש, ושדקות קודם לכן הוא איים לבצע רצח המוני. "החשוד זינק לעבר הסוכן וביצע תנועה של שליפת נשק מבגדיו. לאחר מכן הוא נכנס לעמדת ירי", סיפר סאליבן.

 

הנשיא פונה באמצע התדרוך, סוכני השירות החשאי התפרסו ברחבי המתחם (צילום: AP)

 

האירוע אומנם חמור מאוד, אך בשירות החשאי ביקשו להדגיש כי באף שלב לא נשקפה סכנה כשלהי לנשיא, משפחתו, או אף אחד נוסף הזוכה לאבטחה צמודה. יתרה מכך, החשוד לא חדר לשטח הבית הלבן באף שלב של האירוע.

כאמור, מצבו של ברימן מוסיף להיות קשה, ובשירות החשאי מקווים כי יתאושש מן הפציעה, וזאת מתוך רצון להבין מה הניע אותו לתקוף את הסוכן. לפי הדיווחים ב-AP, נבדקת האפשרות כי הוא סובל מהפרעות נפשיות כלשהן, אולם בשלב זה לא נמסרו עדכונים כלשהם.

 

 

עוד נמסר מהשירות החשאי כי סוכן אחד נפצע באירוע (ככל הנראה הסוכן שהותקף), אך לא נמסרו עדכונים נוספים, לרבות בנוגע למצבו או הפציעה שממנה הוא סובל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE