הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת כספי סיוע: תושב ואלי לוס אנג'לס קיבל כ-900 אלף דולר וברח לאירופה
הפרשה מצטרפת לעשרות מקרים דומים שנרשמו בחודשים האחרונים, אך החשוד משכונת פנורמה סיטי הצליח לברוח לאירופה לאחר שמעשיו נחשפו ולאחר שרשויות החוק פשטו על ביתו; לפי החשד, הוא הגיש בקשות בשם שתי חברות מזויפות וטען שיש לו יותר משבעים עובדים. בפועל, הסכום הועבר לחשבונות בנק על שמו

כתב אישום חמור הוגש כנגד תושב ואלי לוס אנג'לס, בחשד שהשיג במרמה כ-860 אלף דולר במסגרת חקיקת החירום וברח לאירופה. כך על פי משרד התביעה הפדרלי של מרכז קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

החשוד, ארמן מנוקיאן (Manukyan) בן ה-49, תושב שכונת פנורמה סיטי, השיג את הסכום במסגרת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA).

למעשה, כבר בחודש יוני הגיש מנוקיאן שתי בקשות לקבל הלוואה במסגרת ה-PPP. הבקשות הוגשו לבנק אוף אמריקה (הממשל הפדרלי בחר בעשרות גופים פיננסיים, ביניהם הבנקים המובילים, כדי ליישם את התוכנית) בשם שתי חברות: "Argo Global" ו-"Express Wiring".

הונאת כספי סיוע לעצמאים בפלורידה: בעל עסק במיאמי קיבל 4 מיליון דולר ורכש למבורגיני ותכשיטי יוקרה

במסמכים שהגיש לבנק, מנוקיאן טען כי מדובר בשתי חברות העוסקות בתפירה, ושהוא מחזיק ב-73 עובדים. בפועל, מדובר בשתי חברות שהוקמו זמן קצר קודם לכן ע"י הנאשם, והוא מעולם לא החזיק ולו בעובד אחד - דבר שהתברר רק בדיעבד.

ההלוואה הראשונה (זו שהוגשה ע"י 'ארגו גלובאל') אושרה ע"י הבנק, והנאשם קיבל 867 אלף דולר. לפי כתב האישום, מנוקיאן העביר את הסכום לשני חשבונות בנק שפתח על שמו. העברת הסכום גרמה לבנק להקפיא חשבון אחד, וכאשר חוקרי הבנק פנו אל החשוד, הוא טען שהוא מתכוון לפתוח עסק להשכרת לימוזינות, דבר שכלל לא עלה בבקשה.

הבקשה השניה סורבה ע"י ה-SBA (אך אושרה ע"י הבנק), דבר שככל הנראה מלמד על כך שהאישור לא התקבל בשל מועד הבקשה (כלומר, שנשלחה באיחור), או לחילופין שהיא נשלחה לאחר שתקציב התוכנית אזל.

 

 

בחודש שעבר אישר בית המשפט הפדרלי להחרים כספים שנמצאו בחשבונות המשויכים לחשוד, וכ-866 אלף דולר הוחזרו לקופת המדינה. ב-22 ביולי בוצעה פשיטה בביתו של מנוקיאן, וברשותו נמצאו 'כרטיסי דביט' הנשלחים מלשכת האבטלה של קליפורניה, עם שמות שונים. בחקירתו טען החשוד כי מצא את הכרטיסים ברחוב, ובמשרד התביעה הוסיפו כי הוחרם סכום של 118 אלף דולר מכל הכרטיסים.

הפרשה קיבלה תפנית נוספת בסוף השבוע האחרון, וזאת לאחר שמנוקיאן הצליח לעלות על טיסה למקסיקו. לא ברור אם הוא בכלל נעצר, ואם כן לא ידוע מדוע הוא שוחרר, ובאיזה תנאים. עם זאת, במשרד התביעה מסרו שמנוקיאן ככל הנראה עלה על טיסת המשך לפריז, ומשם המשיך לבלארוס (מדינה שאינה חתומה על הסכם הסגרה עם ארה"ב).

אם ייתפס ויורשע, הנאשם עלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח במשך 32 שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE