הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שקיפות זה שם המשחק": פסימיות בארה"ב בעקבות 'החיסון הרוסי'
בתוך פחות מיממה, שר הבריאות אזר וד"ר פאוצ'י פקפקו בטענת רוסיה על השלמת תהליך הפיתוח של החיסון לנגיף. פאוצ'י: "אם היינו רוצים לחלק חיסון שלא עובד, היינו יכולים לעשות זאת". השר אזר: "רוסיה חייבת להיות שקיפה, בייחוד עם ממצאי השלב האחרון בניסוי הקליני"

שני בכירים ברשויות הבריאות בארצות הברית הביעו השבוע פסימיות גדולה בעקבות טענתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפיה מדינתו הצליחה לפתח ולייצר חיסון יעיל ובטוח לנגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השר אזר וד"ר פאוצ'י, לצד הנשיא פוטין במהלך הודעתו על פיתוח החיסון (צילום: AP / רויטרס)

 

כזכור, פוטין חשף אתמול (שלישי) בטלוויזיה הרוסית, שתהליך הפיתוח של החיסון הושלם, עבר בדיקות ובתו כבר קיבלה את הזריקה: "אני יודע שזה עובד בצורה טובה ביותר ויוצר חסינות באופן מהיר. אני מדגיש בשנית, החיסון כבר את כל הבדיקות הנדרשות", צוטט הנשיא הרוסי בסוכנות הידיעות רויטרס.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות שהפך לשם מוכר בכל בית בארצות הברית, התייחס לטענת רוסיה ואמר שהוא "מקווה שיתברר שהמדינה אכן הצליחה לפתח חיסון בטוח ויעיל", אך בו בזמן אמר שהוא "בספק רב אם רוסיה הצליחה במשימה".

עוד מסר פאוצ'י כי "חברות אמריקאיות נמצאות בשלבי פיתוח שונים, כך שאם היינו רוצים לקחת את הסיכון שרבים יפגעו, או לתת להם חיסון שלא עובד, היינו יכולים לעשות את זה כבר עכשיו. אבל חיסונים לא עובדים בצורה הזו".

 

ד"ר פאוצי והשר אזר הדגישו כי חברות אמריקאיות מתקדמות בצורה מרשימה לקראת פיתוח חיסון משלהן (צילום: רויטרס)

 

פחות מיממה לאחר שפורסמה תגובתו של פאוצ'י, גם שר הבריאות ושירותי האנוש - אלכס אזר - התייחס לסוגיה. במהלך ביקור רשמי בטייוואן, השר אזר מסר שהניסיון לפתח חיסון לקורונה אינו מירוץ.

לדבריו, ארצות הברית "מאגדת את משאבי הממשל, הכלכלה ותעשיית התרופות כולה, כדי לספק חיסונים בטוחים ויעילים, מהר ככל הניתן, לא רק לטובת אזרחים אמריקאים, אלא לטובת העולם כולו". בדומה לד"ר פאוצ'י, גם השר אזר הזכיר את העובדה שמספר חברות אמריקאיות כבר חתמו על חוזים מול הממשל הפדרלי, כדי לספק את החיסון כאשר תהליך הפיתוח יושלם.

עוד הדגיש אזר כי שתיים מהחברות כבר נמצאות בשלב השלישי והאחרון במחקר הקליני, וזאת לעומת החיסון הרוסי שרק עכשיו עובר לשלב זה (ומבלי שפורסמו הממצאים הקודמים): "חייבים לפעול בשקיפות עם הנתונים, בייחוד מהשלב השלישי, כדי להוכיח שחיסון פועל בצורה טובה", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE