הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדלגים על ארוחת הבוקר? אלה הסיכונים בפניהם אתם מעמידים את הגוף שלכם
ידוע שארוחת בוקר היא החשובה ביותר בין ארוחות היום. מחקר חדש שנערך בנושא מדגיש את חשיבות הארוחה ומצא קשר חזק בינה לבין סיכונים לפתח מחלות קרדיו-וסקולריות

דילוג על ארוחת הבוקר עלול להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. כך עולה ממחקר חדש שנערךבקרב 6,550 משתתפים בגילאי 65 עד 75. המחקר מצא קשר חזק בין דילוג על ארוחת הבוקר לבין הגידול בסיכון לשבץ.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




כמעט 60 אחוז מהמשתתפים אכלו ארוחת בוקר מדי יום, רבע מהמשתתפים אכלו ארוחת בוקר בימים מסוימים ו-16 אחוז אכלו ארוחת בוקר לעתים נדירות או אף פעם. בתחילת המחקר כל המשתתפים היו בריאים ממחלות לב. במהלך 17 שנות המעקב נרשמו 2,318 מקרי מוות, מתוכם 619 מקרי מוות נגרמו ממחלות קרדיו-ווסקולריות.

המשתתפים שמעולם לא אכלו ארוחת בוקר היו בסיכון גבוה יותר להשמנת יתר ולרמה גבוהה של כולסטרול בדם. החוקרים שקללו גורמים רפואיים רבים, גורמים התנהגותיים וסוציו-אקונומיים.



בהשוואה למשתתפים שאכלו ארוחת בוקר מדי יום, המשתתפים שדלגו על ארוחת הבוקר היו בסיכון גבוה ב-87 אחוז למוות ממחלות לב וכלי דם ולסיכון מוגבר ב-19 אחוז למוות מכל הסיבות. בקרב מי שדילגו על ארוחת הבוקר נרשמה עליה של 59 בסיכון לפתח מחלת לב והסיכון לשבץ עלה בפי שלושה.

מחקרים רבים הראו, כי דילוג על ארוחת הבוקר קשור בסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת, לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה. לדברי החוקרים, המחקר מציע כי אכילת ארוחת בוקר יכולה להיות דרך פשוטה לקידום בריאות הלב וכלי הדם.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE