הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניגוד למדיניות: שריף בפלורידה אוסר על חבישת מסכות במשרדו
ההנחיה המחייבת נכנסה לתוקף באופן מיידי ("זה כבר לא נושא לוויכוח") ותחול על כלל הנמצאים במשרד, שוטרים ואזרחים כאחד. השריף טען שאין שום הוכחה מדעית ליעילות המסכות, וזאת בניגוד להנחיות ה-CDC

על אף שיותר מ-550 אלף נשאי נגיף הקורונה אובחנו בפלורידה, שריף מקומי הורה לכלל עובדי משרדו שלא לחבוש מסכות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריף בילי וודס, לצד השלט שנתלה בכניסה לתחנת המשטרה (צילום: Getty Images)

 

השריף - בילי וודס ממחוז מאריון (בו מתגוררים כ-330 אלף איש) - התעקש שלא קיימת שום הוכחה מדעית לכך שמסכות יעילות במניעת התפשטות הקורונה. למען הסר ספק, במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מן הסתם כן ממליצים לשים מסכות.

בהודעתו כתב השריף כי "אני כבר יכול לשמוע את התלונות, אז דעו לכם שלא קיבלתי את ההחלטה בקלות, ושקלתי אותה במשך שבועיים. אנחנו יכולים להתווכח כל היום, אבל העובדה היא שעל כל אחד שממליץ לשים מסכות, יש מומחה נוסף שאומר שלא".

עוד הסביר השריף כי החלטתו היא סופית, ועל כן היא תשפיע באופן מיידי על כל 900 עובדי משרד השריף: "זה כבר לא נושא לוויכוח", הוא סיכם.

 

 

כאמור, לא ברור מאיפה השריף מקבל את המידע, שכן באתר ה-CDC נכתב בצורה ברורה: "כולם צריכים לחבוש מסכות במקומות ציבוריים וכאשר הם נמצאים בקרבת אנשים שאינם מתגוררים באותו הבית, בייחוד במצבים שבהם לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי".

 

 

ראוי לציין כי באתר ה-CDC אומנם נכתב כי "מסכות אינן מתאימות לילדים מתחת לגיל שנתיים, לאנשים בעלי קשיי נשימה, מחוסרי הכרה או כל מצב אחר שבו הם לא יכולים להסיר את המסכה ללא סיוע". עם זאת, די ברור שכל עובדי משרד השריף נמצאים בהכרה ומבוגרים משנתיים, כך שהיחידים שבאמת צריכים להיות עם מסכות הם שוטרים הסובלים ממחלות רקע כלשהן.

 

הנחיות ה-CDC נכתבו בצורה ברורה למדי (צילום: Shutterstock / מתוך אתר ה-CDC)

 

חשוב להסביר כי איסור המסכות יחול לא רק על השוטרים, אלא על כל אדם שנכנס למשרד השריף. במידה שאותו אדם לא יסכים להוריד את המסכה, השוטרים "ילוו אותו החוצה".

השריף וודס אף הנחה את שוטריו כיצד לפעול כאשר אזרח שואל מדוע הם אינם חובשים מסכות: "תאמרו להם בצורה מנומסת ומקצועית, 'אני לא מחויב לעשות זאת לפי פקודת השריף', ואז עזבו אותם. מאותו רגע, האחריות נופלת עלייה ואני אטפל בבעיה, בתלונה או בשאלה של אותו בן אדם".

במחלקת הבריאות במחוז אמרו ש"איש לא פנה או התייעץ איתנו בטרם התקבלה ההחלטה. מחלקת הבריאות ממליצה לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות של פלורידה, וחבישת מסכות מבד היא חלק חשוב מכך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE