הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הכריז: "ישראל ואיחוד האמירויות יחתמו על הסכם שלום"
ישראל הסכימה לדחות את הסיפוח של שטחי איו"ש, בתמורה לנורמליזציה עם מדינת המפרץ במה שהוגדר על ידי ראש הממשלה נתניהו כמהלך היסטורי. הנשיא טראמפ הודיע כי בכוונתו לערוך את הטקס בבית הלבן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הפתיע רבים הבוקר (חמישי) כאשר פרסם בטווטר ש"הסכם שלום היסטורי ייחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ ורה"מ נתניהו במהלך פגישתם ב-2018 (צילום: Getty Images)

 

לאחר שפרסם את הציוץ, הנשיא סיפר לכתבים בחדר הסגלגל כי "כעת, כאשר נשבר הקרח, אני מצפה שמדינות ערביות ומוסלמיות נוספות ילכו בעקבות איחוד האמירויות".

לפי הדיווחים, ישראל הסכימה לדחות את הסיפוח של שטחי איו"ש, בתמורה לנורמליזציה עם מדינת המפרץ.

 

 

עוד פורסם כי ההסכם בין ירושלים לאבו דאבי יכלול פתיחת שגרירויות, טיסות ישירות בין המדינות, שיתופי פעולה בתחום התיירות, השקעות ושיתוף פעולה ביטחוני.

מאוחר יותר קיים ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים בה הודיע כי ערך שיחת ועידה שהגדיר אותה כ"היסטורית", בה נכחו הנשיא טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד.

"החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל לבין איחוד האמירויות שזוהי אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם. ההסכם הזה כולל יחסים דיפלומטים מלאים, הקמת שגרירויות, חילופי שגרירים, השקעות נרחבות שיועילו לכלכלת ישראל, קשרי מסר, תיירות ותעופה, כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי".

בנוסף מסר נתניהו כי "איחוד האמירויות תשקיע בישראל באופן מאוד משמעותית בכל הקשור לפיתוח החיסון כנגד נגיף הקורונה. כמו כן, נשתף פעולה בתחומי האנרגיה, מים, הגנת הסביבה ובתחומים רבים נוספים. זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, של האזור ולעתידנו".

כמו כן, דווח כי נציגי שתי המדינות צפויים להיפגש בשבועות הקרובים כדי לחתום על ההסכם באופן רשמי. בשלב זה לא ידוע היכן החתימה תתקיים, אולם הנשיא טראמפ כבר הודיע כי הוא מתכוון לערוך את הטקס בבית הלבן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE