הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כפרקליטת מדינת קליפורניה, האריס הגנה על כמרים שאנסו ילדים בעבור מיליוני דולרים מהכנסייה"
על פי התחקיר של העיתונאי עטור הפרסים פיטר שוויצר, המועמדת הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא הבאה, הגנה בחירוף נפש על רשת פדופילים בכנסייה הקתולית של סן-פרנסיסקו - בתמורה? קיבלה תרומות במיליונים אם לא יותר. "הקורבנות זעמו"

העיתונאי החוקר פיטר שוויצר, בוגר אוניברסיטת אוקספורד ומחבר מספר רבי-מכר עולמיים חושף מקרה מחריד של התעללות בכוח על ידי העילית הפרוגרסיבית של קליפורניה.

הפעם, המקרה עוסק  בהגנה על כמרים שביצעו מעשי פדופילה ברחבי קליפורניה בעבור כספים, כאשר מתברר כי מי שעמדה בראש מבצע הטיוח הייתה לא אחר מאשר קמלה האריס - אז התובעת הראשית של סן פרנסיסקו שסירבה להעמיד לדין על מקרים של התעללות מינית של כמרים.

"האריס היתה הפרקליטה המחוזית היחידה (!!!) מבין 50 הערים המטרופוליניות המובילות בארה"ב שלא הגישה ולו כתב אישום בודד נגד אנשי דת בגין התעללות מינית", אמר שוויצר, כשהוא משקיף על כהונת האריס בסן פרנסיסקו בין 2004 ל -2011.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוויצר הצהיר, "המספרים די מהממים. משנת 2004 עד 2011, קמלה האריס הייתה פרקליטת מחוז סן פרנסיסקו האחראית לכל התביעות ולצוות התביעה באזור סן פרנסיסקו. ובין 2004 ל-2011 היא לא העמידה לדין, ולו אף מקרה של התעללות מינית של כמרים".

שוויצר המשיך, "אם לשים את זה בהקשר של כמה מדהים זה, אם אתה מסתכל על 50 הערים הגדולות בארצות הברית באותה העת, כל 50 העמידו לדין לפחות מקרה אחד, היוצא מן הכלל הוא קמלה האריס בסן פרנסיסקו. . "

לאחר שנבחרה לתפקיד, האריס חיסלה את תוכניות קודמתה בתפקיד לשחרר לפומבי את "תיקי ההתעללות בכמורה" שכללו את שמות מאות, ואלפי הכמרים שהואשמו בהתעללות מינית בילדים.

ולמרות שטרנס הלינאן, לשעבר בכיר בפרקליטות סן פרנסיסקו, איתר את התיקים לשחרור פומבי בניגוד לרצונו של הארכיבישוף מסן פרנסיסקו - קמלה הטילה וטו על המהלך.

"הכמורה בסן פרנסיסקו לא ממש שמחה לחלוק מאות עמודים של תלונות שהועלו על כמרים באזור", אמר שוויצר, "ועל פי דיווח היו לפחות 40 כמרים באזור סן-פרנסיסקו שהואשמו בהתעללות מינית בילדים".

שוויצר המשיך ואמר כי "טרנס האלינן דיבר על כך שהוא הולך להעמיד לדין. הוא גם רצה לשחרר את הרשומות לציבור, דבר שנעשה בכל כך הרבה תחומים אחרים. ובכן, הוא הפסיד בבחירות 2003 לקמלה האריס. קמלה האריס נכנסה; ואטמה את המסמכים כך שלעולם לא ניתן יהיה לשחרר אותם בפומבי".

 

קבוצות זכויות הקורבנות מתחו ביקורת על דיכויו של האריס במסמכים המפרטים את ההאשמות לפגיעות מיניות נגד כמרים, ציין שוויצר.

"קבוצות הזכויות למען הקורבנות נשברה", העיר שוויצר. "חלק מהקבוצות האחרות פשוט התפוצצו. ואתה יכול להבין למה. קמלה האריס טענה כי אטמה את המסמכים הללו כדי להגן על הקורבנות. הקורבנות היו בהלם, הם התחננו הרי לחשוף אותם. ששוחחתי איתם הם השתמשו בשפה שלא יכולתי להשתמש בתקשורת".


שוויצר קבע, "בשורה התחתונה [האריס] הייתה עם היד על התיעוד הנורא והמבעית בנושא, וזה קצת מתבלבל כי היא מכריזה שהיא תומכת בקורבנות, אבל יש לה את התיעוד הנורא הזה והיא חיפתה והגנה על הכמרים האנסים "כדי להגן על הקורבנות?" וכשלה להעמיד לדין על הפשעים האלה".

עתה מתברר כי האריס קיבלה תרומות לקמפיין הפוליטי שלה מעורכי דין וממשרדי עורכי דין המייצגים את הכמורה העליונה של סן פרנסיסקו.

שוויצר העריך, "רבים ממשרדי עורכי הדין ועורכי הדין המייצגים את הכמורה במגוון נושאים משפטיים - כולל כמרים שזוהו כאשמים אפשריים - נתנו תרומות רבות למערכה הפוליטית של האריס. חלקם מעולם לא נתנו תרומות למירוץ שכזה לפני כן, אך הם העמיסו כספים על קופת הקמפיין שלה".

שוויצר המשיך. "כשאתה מסתכל על כמה מהמוסדות [הקתולים] שהיו אז תחת הכוונת. מדובר בארגונים חזקים מאוד הקשורים לאליטה. אחד מהם הוא בית ספר בשם Prep Saint-Ignatius. זהו החומר ממנו נוצרת האליטה של השלטון בקליפורניה"

"גם המושל גאווין ניוזום תומך בלהט בבית הספר הזה. בני משפחת גטי יושבים בדירקטוריון בית הספר, וכמובן שמשפחת גטי [העשירים] היו תומכים ענקיים של ההתמודדות של קמלה האריס למשרה הזו".

"[האריס] מעולם לא נתנה הסבר מדוע היא טיפלה בתיקים כך", הצהיר שוויצר.

שוויצר הזמין אנשים לצפות בדו"ח הווידיאו של האינטרפרטט המתאר את התנהלותו של האריס כראשת הפרקליטות בסן פרנסיסקו:

"ברגע שקמלה האריס נכנס לתפקיד זה כעורך הדין של סן פרנסיסקו [מחוז], הקורבנות האלה היו סגורים לחלוטין וכל הפעולה הסתיימה," אמר. "זה סיפור שזקוק לתשומת לב. זה דורש ממנה להיות

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE