הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מחודש מרץ: פחות ממיליון מובטלים חדשים בארצות הברית
כלכלנים רבים בירכו על ההישג, אך בו בזמן הזכירו שעשרות מיליוני אמריקאים עדיין מובטלים. לדבריהם, השאלה הגדולה היא כמה זמן יידרש על מנת לחזור לרמת האבטלה ערב הקורונה, שכן במשבר הכלכלי הקודם ב-2008 נדרשו קרוב לחמש שנים

כמות הבקשות הראשוניות לקבלת דמי אבטלה שהוגשו במהלך השבוע האחרון ברחבי ארצות הברית עומדת על 963 אלף - מספר גבוה למדי, אך בפעם הראשונה מזה קרוב לחמישה חודשים, הנתון נמוך ממיליון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

זוהי ירידה גדולה מאוד לעומת 1.18 מיליון הבקשות הראשוניות שהוגשו בשבוע הקודם (שהסתיים ב-1 באוגוסט), אך כלכלנים מזהירים שתהליך ההתאוששות צפוי להיות ארוך במיוחד, שכן מתחילת המשבר פנו לא פחות מ-56 מיליון איש ללשכות האבטלה השונות.

מעבר לכך, חשוב לזכור שהנתון מתייחס אך ורק לבקשות הראשוניות, וישנם 15.48 מיליון איש הזוכים לסיוע ממשלתי מזה שבוע שני או יותר. בנוסף, הדו"ח מתייחס לעצמאים מובטלים כנתון נפרד, וקרוב ל-300 אלף בקשות ראשוניות הוגשו גם לתוכנית הסיוע הזו.

כעת, השאלה הגדולה היא כמה זמן יגרר תהליך ההתאוששות. מצד אחד, ניתן להביט על המשבר הכלכלי העולמי לפני כ-12 שנה, ולראות שנתוני האבטלה חזרו לרמות שקדמו למשבר, רק לקראת 2014 (כחמש שנים לאחר השיא). מצד שני, גם בימים הקשים ביותר של המשבר דאז, נתוני האבטלה לא התקרבו למספרים שאנחנו רואים כיום.

"כאשר רואים את הנתון השבועי יורד מתחת למיליון, אפשר להבין שמדובר שרמז לכך שגלי הפיטורים הואטו, אבל אנחנו עדיין רחוקים מאוד מלחגוג התאוששות יציבה של המשק. עשרות מיליונים עדיין מקבלים דמי אבטלה, והם לא רואים את האור בקצה המנהרה", הסביר דניאל ז'או, כלכלן בכיר באתר התעסוקה Glassdoor.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE