הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-CDC מזהיר: "ארצות הברית בדרך לסתיו הקשה בתולדותיה"
ד"ר רוברט רדפילד הסביר כי ארבע פעולות פשוטות - חבישת מסכות, שטיפת ידיים, שמירה על ריחוק חברתי ומניעת התקהלויות - הן קריטיות ביותר במאבק בנגיף: "אני לא מבקש רק מחלק מתושבי ארה"ב לעשות זאת, כולנו מוכרחים"; הוא אף המליץ לציבור להתחסן נגד שפעת

ארצות הברית עלולה להיכנס לתקופה הקשה בתולדותיה במידה שהתושבים לא יפעלו לפי הנחיות רשויות הבריאות במאבק נגד נגיף הקורונה, כך טען השבוע ד"ר רוברט רדפילד, מנהל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

לדבריו, הזינוק בתחלואת הנגיף, ביחד עם עונת השפעת "הרגילה" ההולכת וקרבה, עלולים לגרום ל"סערה מושלמת" שתעמיס על מערכת הבריאות האמריקאית בחודשי הסתיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר רדפילד, מנהל ה-CDC (צילום: AP / רויטרס)

 

דבריו של ד"ר רדפילד נאמרו במסגרת ראיון שהעניק לאתר הרפואי הפופולרי WebMD: "אני מבקש מכולם לעשות ארבעה דברים פשוטים ביותר: לחבוש מסכות, לשמור על ריחוק חברתי, לשטוף ידיים ולפעול בחוכמה בנוגע להתקהלויות", הסביר מנהל ה-CDC, והמשיך, "אם נעשה את ארבעת הדברים האלה, נוכל לחסל את ההתפרצות. אם לא, הסתיו הקרוב עלול להיות הקשה ביותר שידענו מבחינת בריאות הציבור".

ד"ר רדפילד אף הדגיש את החשיבות שכולם, ללא יוצאים מן הכלל, יפעלו לפי הנהלים: "אני כל הזמן אומר את זה, אני לא מבקש רק מחלק מתושבי ארה"ב לעשות זאת, כולנו מוכרחים. זה מסוג הדברים שצריכים לקבל היענות של לפחות 95% כדי שזה יעבוד כמו שצריך".

עוד הסביר מנהל ה-CDC כי סוגיית המסכות היא הקריטית ביותר: "מסכות כן עובדות, והן דבר חשוב ביותר במאבק נגד הקורונה", הוא אמר. למעשה, מדובר בהמשך ישיר להודעה שפרסם ד"ר רדפילד לפני כחודש, אז הוא הצביע על מחקר מוביל שהעיד על תרומתן האדירה של מסכות מבד.

בזמנו הוא אמר שארה"ב יכולה "להשתלט" על המגפה בתוך חודש או חודשיים אם כולם יחבשו מסכות, ישטפו ידיים וישמרו על ריחוק חברתי: "כיסוי פנים מבד הם אחד מכלי הנשק הכי טובים ויעילים כדי להאט ולעצור את התפשטות הווירוס, בייחוד כאשר משתמשים בכיסוי במקומות ציבוריים. לכולם בארה"ב יש את האחריות להגן על עצמם, על בני משפחתם ועל הקהילה שלהם", הוא מסר בחודש שעבר.

 

ד"ר פאוצ'י וד"ר רדפילד, מוקדם יותר השנה בבניין הסנאט בוושינגטון (צילום: Getty Images)

 

ד"ר רדפילד בחר להתייחס גם לסוגיית החיסונים לקורונה, וליתר דיוק שלושת הניסויים הקליניים שנכנסים לשלב השלישי והאחרון בתהליך. על אף העובדה שציין את ההתקדמות המרשימה בפיתוח, ד"ר רדפילד הביע אופטימיות זהירה בנוגע לסיכויים שחיסון אחד, לכל הפחות, יהיה זמין לשימוש בארצות הברית עד סוף השנה הנוכחית.

אי לכך, ד"ר רדפילד הסביר שמעבר לארבעת הדברים שציין קודם לכן, הוא ממליץ לכולם להתחסן לשפעת "הרגילה": "אם יש דבר אחד שניתן לעשות, מלבד כמובן חבישת מסכות, ריחוק חברתי, שטיפת ידיים ולהגביל התקהלויות, כדי להתכונן בצורה מיטבית לקראת הסתיו, ובהמשך לחורף, זה להתחסן".

לפי הערכות ה-CDC, בשנה שעברה התחסנו פחות מחצי מהתושבים בארצות הברית, אך הוא מקווה שהשנה הנתון יעמוד על כ-65%, לכל הפחות: "מחלת קוביד-19 תהיה פה בסתיו, ושפעת תהיה פה גם. כל אחת מהמחלות הללו יכולה להביא לעומס על בתי החולים בפני עצמה. אני ראיתי מחלקות לטיפול נמרץ שקורסות בגלל עומס של חולי שפעת, ובוודאי שכולנו ראינו את זה עם הקורונה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE