הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטרגדיה באנהיים: שיפור משמעותי במצב התינוק, הנהגת הפוגעת תואשם ברצח
כיומיים לאחר שאישה בהריון מתקדם נדרסה למוות בשעה שטיילה עם בעלה, במשרד התביעה המקומי עדכנו כי הנהגת הפוגעת הורשעה 3 פעמים בנהיגה תחת השפעת סמים, ועל כן היא תואשם ברצח, ולא בהריגה; במקביל, האלמן הטרי חשף מעט בשורות טובות: מצבה של בתו הטרייה משתפר, והיא כבר לא נזקקת למכונת הנשמה

קורטני פנדולפי, האישה שנעצרה שלשום (שלישי) בחשד שנהגה תחת השפעה ודרסה למוות צעירה בחודש השמיני להריונה, תועמד לדין בגין רצח, כך על פי הודעה רשמית של משרד התביעה במחוז אורנג'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: המנוחה, יסניה ליזט אגילר ובן זוגה, ג'יימס. משמאל: ג'יימס והתינוק, כפי שתועדו היום (צילום: GoFundMe)

 

כזכור, התאונה המחרידה באנהיים אירעה בסמוך לשעה 7:30 בערב (שעון מקומי) בשד' קתלה (Katella) פינת רח' ביילס - פחות מקילומטר מפארק השעשועים "דיסנילנד". יסניה ליזט אגילר, שהייתה בשבוע ה-35 להריון, טיילה ביחד עם בן זוגה, ג'יימס.

עדי ראייה סיפרו שהג'יפ דהר במהירות, עלה על המדרכה ופגע בצעירה. בעלה שעמד בסמוך אליה לא נפגע כלל, וככל הנראה הרכב פספס אותו בסנטימטרים בודדים. יסניה בת ה-23 פונתה למרכז הרפואי בארוויין, שם נקבע מותה כעבור זמן קצר. למרות שמותה נקבע, הרופאים החליטו להכניס אותה לניתוח קיסרי בהול. התינוק נולד, אולם הוא מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ.

"אני חי בתוך סיוט ומקווה להתעורר ממנו", סיפר ג'יימס, בן זוגה של המנוחה כשהוא ממרר בבכי. "אני מקבל את המציאות שהיא איננה וכעת בתי היא הדבר האחרון שנותר לי", הוא אמר והוסיף כי כאשר הרכב הפוגע שעט לעברם, הוא ניסה למשוך את יסניה הצידה, אך זה היה מאוחר מידי.

למחרת התאונה, במשרד התביעה המחוזי טענו שנבדקת האפשרות להעמיד לדין את פנדולפי בגין רצח, וכאמור, הבוקר הוחלט "לשדרג" את כתב האישום מהריגה. מעבר לכך, פנדולפי תועמד לדין בגין נהיגה תחת השפעת סמים, ונהיגה בשלילה. 

 

 

בהודעת משרד התביעה הוסבר כי התאפשר לשנות את האישום לרצח, בעקבות העובדה שפנדולפי הורשעה בנהיגה תחת השפעת סמים בשלוש פעמים שונות: ב-2008, 2015 ו-2016.

חשוב להסביר כי בקליפורניה, כל אדם שמורשע בנהיגה תחת השפעת סמים, אלכוהול או כל דבר אחר (עבירה הנקראת Driving Under the Influence, או DUI), מקבל "אזהרת ווטסון". אדם שמורשע בעבירת DUI מוכרח לחתום על אזהרה זו, במסגרתה הוא מכיר בהשלכות החמורות של נהיגה בשכרות.

במובן המשפטי של המונח, החתימה מאפשרת למשרדי התביעה השונים 'לשדרג' את כתב האישום לרצח, בדיוק כפי שקרה עם פנדולפי. בתגובה לכך שכעת היא מואשמת ברצח, בית המשפט קבע לפנדולפי שחרור בערבות בגובה 3 מיליון דולר (לעומת מיליון דולר שנקבע לאחר המעצר). 

 

המנוחה, יסניה ליזט אגילר, לצד החשודה בנהיגה תחת השפעת סמים, שתועמד לדין בגין רצח (צילום: GoFundMe / יוטיוב / משרד התביעה במחוז אורנג')

 

על אף הטרגדיה הבלתי נתפסת שעברה עליו, האלמן הטרי ג'יימס דווקא סיפק מעט חדשות מעודדות היום, וסיפר כי מצבה של בתו הטרייה - אדלין רוז - השתפר בצורה משמעותית: "היא כבר לא מחוברת למכונת הנשמה, והיא נושמת בכוחות עצמה. יש הרבה סימנים לתקווה", הוא סיפר.

ג'יימס אף שיתף תמונה של אדלין ואמר: "אני מתפלל למען בריאותה, היא הדבר האחרן שנותר לי מיסניה".

בתוך כך, בני המשפחה הצליחו לגייס 119 אלף דולר מתרומות באתר GoFundMe, סכום יפה לעומת היעד המקורי שהוצב, 20 אלף דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE