הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתחילים לנשום לרווחה? בתי חולים ברחבי הודו החלו להשתמש ביוגה כאמצעי לטיפול ב- COVID 19
לדברי הרופאים: "חולים רבים התאוששו מהנגיף תוך 3-4 ימים באמצעות תרגול נשימה ויוגה. אנו מייעצים גם לאנשים שהחלימו להתאמן בשניהם"

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במרכזי הבריאות השונים ברחבי הודו החלו להתשמש ביוגה כחלק מהטיפול בחולי COVID-19. הטיפול מסייע בעיקר להתמודדות עם דיכאון ונטיות אובדניות אשר מאפיינים חלק מהנדבקים.

הטיפול הוחלט לאחר שמומחי יוגה ונטורופתיה היו מעורבים בניסוי טיפולי בחולים אסימפטומטיים ובאנשים עם תסמינים קלים ומתונים של COVID-19 ב-145 מרכזים ברחבי הודו.
סגנית מזכ"ל האו"ם, אמינה מוחמד, אף הכירה ביתרונות היוגה בהקשר הרחב יותר "בעוד ששינוי יכול להתחיל בתוכנו, לקיום מצבים כמו יום היוגה הבינלאומי יש פוטנציאל להרים את היוגה מתרגול רווחה אינדיבידואלי לפעולה משותפת וגלובלית", אמרה בחגיגת השנה שעברה. "על ידי תרגול יוגה אנו יכולים לקדם ערכים המעוררים איזון ושלווה סביבתית לטובת שיפור החברה והארץ".

כמו כן, תריגילי נשימה (פרניאמה) המשפרים את תפקוד הריאות, מועבירם לחולים על מנת לסייע להם לנשום בקלות. זאת לדברי ד"ר נ 'קתירסאן, רופא ליוגה ונטורופתיה המעורב בטיפול בחולי COVID 19  במרכז הטיפול האמריקני בגינדי. 

בתי החולים היעודים לתכנית זאת, כוללים יחידת טיפול נמרץ מיוחדת עם תמיכה במאוורר, סריקת CT וציוד לניהול חירום, מתקני טיפול 24X7 עם רופאים, אחיות צוות ושאר עובדי חזית, לצד מומחי יוגה ונטורופתיה אשר משמשים כחלק מפרוטוקול הטיפול המשולב. "יוגה ונטורופתיה, הנם חלק ממערכת  הרפואה ההודית אשר עובדת על חיוניותם של החולים. זאת לצד טיפולים שונים הכוללים גרגור מים מלוחים, שאיפת קיטור, טיפול בשמני ארומה תרפיה כגון: אקליפטוס, בזיליקום ואקופרסורה, אשר ניתנים למטופלים בכדי לשפר את חסינותם", מתאר ד"ר קתירסאן. 

"כאן איננו מטפלים בחולים. אנו מחנכים אותם כיצד לנשום, כיצד לאכול, כיצד לישון ולגביי חשיבותם של מים, תזונה ופעילות גופנית" מסביר קתריסאן ומפרט:  " מהניסיון האישי שלי בטיפול ביותר מ -3,000 מקרים של COVID-19, שמתי לב שאפשר לטפל בבעיות הנשימה באמצעות פראניאמה ויוגה. חולים רבים התאוששו תוך 3-4 ימים. אנו מייעצים האנשים שהחלימו להתאמן בפרניאמה". 

הודו אינה לבד, גם בעולם המערבי, יותר ויותר מומחים מגלים בימים אלה שיוגה היא אחד הכלים העוצמתיים ביותר בהתמודדות עם אי הוודאות שמגיעה עם המדיניות החדשה, זה מבלי להזכיר את הנפלאות שהיא עושה לרווחה הפיזית. מחקרים מראים שמתחילת המגיפה ובעקבותיה, מספר הולך וגדל של מתאמנים, ממשיכים לפנות לשיעורי יוגה מקוונים כדי להשיב את הכח והאיזון לחייהם. עובדה זאת מראה את החשיבות ההולכת וגוברת של היוגה לאורך חיים מאוזן בזמני COVID-19.

דבורה נגוין, מנהלת תקשורת בתכנית המזון העולמית בדרום אפריקה ומורה ליוגה לעובדי האו"ם, אמרה ל- UNRIC: "זה היה קצת מוזר בהתחלה, להיות לבד מול המחשב שלי בבגדי יוגה, להעביר שיעורים לקולגות ממֶרְחָק.  אך כיום אני לא מפסירה לקבל אין סוף הודעות משלל אנשים ברחבי העולם שלא מפסיקים להודות לי".  לאור הצלחתה, אף החליטה דבורה לארגן את "יוגה עם דבו", שיעורים הפתוחים לכולם בדף הפייסבוק שלה.

"הרבה אנשים לקחו את המחצלות שלהם בזמן הסגר כדי להרגיע ולהרים את רוחם. יוגה מביאה חיבור וויברציות טובות, בין אם זה בסטודיו ובין אם זה על מסךהמחשב. עבור חלק, שיעור מקוון  אף הייתה דריכת רגל קלה יותר בעולם היוגה מאשר כניסה לסטודיו אמיתי ",  מספרת גרט דה ריק מורה ליוגה בלגיה.

מרי סמיילי, מנהלת סטודיו ליוגה בלונדון, מאשרת את ההתעניינות ההולכת וגוברת: "מתחילת התקופה החדשה אנשים מכל קצות תבל שלא פגשתי שנים, פונים אליי וחוזרים להתאמן". היא מספרת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE