הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרישת "הדמוקרטים הסוציאליסטים" ממועמדים למועצת עיריית ניו יורק: "התחייבו שלא לבקר בישראל"
חלוקת השאלון ע"י הארגון גררה ביקורת, בייחוד מפוליטיקאים יהודים. מועמדת לתפקיד התובעת הראשית במנהטן: "זה בסדר שאסע לאיראן, המדינה שבה נולדתי ושבה תולים גברים הומוסקסואלים וסוקלים נשים נואפות, אבל לא לישראל?". חבר הקונגרס מסטטן איילנד: "זוהי אנטישמיות, פשוטה כמשמעה"

חברי ארגון "הדמוקרטים הסוציאליסטים של ארצות הברית" בניו יורק (NYC-DSA) הצליחו לעורר זעם ברחבי העיר, וזאת לאחר שהפצירו במועמדים למועצת העיר להתחייב שלא לבקר בישראל במהלך כהונתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המכתב ששלחו אנשי NYC-DSA, לצד מועצת העיר (צילום: טוויטר / Shutterstock)

 

למעשה, אנשי NYC-DSA שלחו שאלון לכלל המועמדים למועצת העיר, בטענה שזה יאפשר להם להבין מי מהמועמדים מייצג את השקפת העולם שלהם. אחת השאלות שהוכנסה תחת "מדיניות חוץ" הייתה: "האם אתה מוכן להתחייב שלא לבקר בישראל אם תיבחר למועצת העיר, מתוך הזדהות עם הפלסטינים החיים תחת כיבוש?".

מחברי השאלה אומנם מבינים ש"מדיניות חוץ אינה נופלת תחת האחריות של מועצה מקומית", אך לטענתם "מחווה כגון ביקור במדינה אחרת ע"י נבחר ציבור מעיר גדולה וחשובה כמו ניו יורק, מעבירה מסר ברור, ואי-ביקור במדינה עושה זאת גם".

שאלה נוספת שנוסחה בצורה מקוממת היא "האם אתה תומך בתנועת ה-BDS, ואם לא, מדוע?".

 

טלי פרהאדיאן ויינשטיין, בעלה וילדיה בהפגנה בעקבות פיגוע הדקירה הקטלני בשלהי 2019 (צילום: טוויטר / Shutterstock)

 

כאמור, השאלות וצורת הניסוח שלהן גררו זעם וביקורת מרבים בעיר, לרבות נבחרי ציבור והמועמדים עצמם. אחת מהן היא טלי פרהאדיאן ויינשטיין - יהודייה ילידת טהרן, שהגיעה לארצות הברית (דרך ישראל) וכעת מתמודדת על תפקיד התובעת הראשית במנהטן.

"רק כדי שאני אבין, לפי השאלון הזה, זה בסדר שאסע לאיראן, המדינה שבה נולדתי ושבה תולים גברים הומוסקסואלים וסוקלים נשים נואפות, אבל לא לישראל?", היא צייצה והוסיפה, "השאלון הזה אומר ליהודים המבקשים להיבחר, שלא לבקר במולדת התרבותית והרוחנית שלהם. רק יהודים, לא אף אחד אחר".

 

 

גם מארק לווין, חבר במועצת העיר, ביקר את השאלון בחריפות: "רוצים לבקר בעשרות מדינות עם משטרים מדכאים? אין בעיה. רוצים לבקר במדינה היחידה בעולם עם רוב יהודי? לא תקבלו את תמיכת DSA. מקומם", הוא כתב בטוויטר.

מקס רוז, חבר קונגרס המייצג את אזור סטטן איילנד בוושינגטון, הגיב אף הוא וכתב בטוויטר: "בשבוע שעבר, ראשי DSA סירבו לומר שלישראל יש זכום קיום. ועכשיו זה. זוהי אנטישמיות, פשוטה כמשמעה".

 

 

 

סומאת'י קומאר, יו"ר NYC-DSA, הגיבה לביקורת שהשאלון גרר, אולם היא בחרה שלא להתייחס לכך שרק ישראל מוזכרת בו: "פלסטינים חיים תחת כיבוש צבאי, סולקו מבתיהם ואינם זוכים לחופש התנועה מזה עשורים רבים. בהתחשב בכך שהפלסטינים ביקשו במפורש להפסיק את הביקורים הרשמיים בישראל, כמו גם להפעיל לחץ כדי שישראל תסיים את הכיבוש ואת האפליה, באמצעות תנועת BDS, ביקשנו מהמועמדים לדעת אם הם יענו לבקשה זו", כלשון התגובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE